وبلاگ

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک-وینتو شیمی

چسب کاشی و سرامیک یکی از متریال هایی است که در ساختمان سازی و عمران استفاده فراوان دارد و اگر شما هم یکی از کارفرمایان مدرنی باشید که:

  • علاقه دارید با به روز ترین ابزار و مصالح تولید شده سروکله بزنید،
  • یا صاحب پروژه ای هستید که می خواهید کارتان از نظر کیفی در بالاترین سطح ممکن باشد و به این ترتیب سابقه درخشانی در پرونده کاری خود ثبت کنید،
  • و یا اگر فردی هستید که در زمینه ساخت و ساز فعالید و به اصطلاح فنی هستید و کار تعمیرات و اصلاح منزل و بخش های مختلف اداره خود را خودتان انجام می دهید،

حتما در مورد چسب کاشی و سرامیک ساختمان و خرید چسب ساختمانی چیزی شنیده اید و دوست دارید با خرید چسب ساختمانی پروژه های حرفه ای و غیر حرفه ای خود را به نحو بهتری پیش ببرید؛ بنابر این تا پایان این مقاله حتما ما را همراهی خواهید کرد، چون آنچه شما نیاز دارید دسترسی فوری به اطلاعات خلاصه و جمع و جوری ست که خیلی سریع شما را به پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید می رساند.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

به صورت خیلی خلاصه و لقمه ای باید گفت که چسب کاشی و سرامیک در واقع متریالی ست که برای ایجاد اتصال بین دو سطح کاشی و سرامیک به کف و دیوار استفاده می شود؛ یعنی در کار کاشی کاری، سرامیک کاری، موزاییک کاری و حتی سنگ کاری کاربرد دارد و به صورت بسته های آماده در بازار به فروش می رسد. برای تهیه ان ها کافی ست تا نام چسب کاشی را در اینترنت جست و جو کره و خرید خود را از سایت وینتو شیمی قطعی کنید.

مواد تشکیل دهنده چسب کاشی و سرامیک چیست؟

ترکیباتی که در این چسب ها به کار رفته موادی هستند که نه تنها قوی ترین قدرت چسبندگی را دارد، بلکه تا حد امکان سبک بوده و بار اضافی بر روی ساختمان ایجاد نمی کند؛ مانند سیمان پورتلند غیرآلی، ماسه ریز و افزودنی های چسب دار.

انواع چسب کاشی و سرامیک

چسب های کاشی و سرامیک به دو دسته چسب پودری و چسب خمیری تقسیم می شود، که هر کدام بنا به ویژگی و ترکیبات خاصی که دارد در بخش های مختلف مانند سرویس بهداشتی، حمام، استخر، فضای خارج از ساختمان و … به کار می رود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آب بندی استخر با چسب

چسب کاشی و سرامیک پودری بهتر است یا خمیری؟

معمولا این سوال برای خریداران پیش می آید که کدام یک از انواع چسب های کاشی مناسب تر است، که البته برای دانستن این مساله باید دید که در چه بخشی و با چه مصالحی می خواهید سروکار داشته باشید، تا بدانید کدام یک از این دو نوع برای شما مناسب است.

به طور کلی هر دو نوع این چسب ها کاربرد های فراوانی دارد، اما باید گفت در هر حال فاکتور هایی وجود دارد که یکی را بر دیگری برتری می دهد و در اینجا این فاکتو رهایی که در ادامه خواهد آمد، در یک کلام به ما می گوید که چسب کاشی و سرامیک پودری از چسب خمیری بهتر است.

برخی عواملی که سبب برتری نوع پودری این چسب بر نوع خمیری شده است به قرار ذیل است:

  • مصرف چسب کاشی و سرامیک پودری مقرون به صرفه تر از نوع خمیری آن است: زیرا در هنگام استفاده به ازای هر متر مربع، از چسب پودری کمتری نسبت به نوع خمیری آن استفاده می شود.
  • این چسب های خمیری تاریخ انقضاء دارند و به دلیل اینکه به صورت مخلوط شده و آماده هستند، باید سریع مصرف شوند و نباید طولانی مدت آن ها را نگه داشت. که رعایت این مساله در مورد چسب های کاشی خمیری که از خارج کشور وارد می شود بیشتر حائز اهمیت است؛ چرا که این محصول برای رسیدن به مقصد باید مراحل گمرک و ماندن در انبار و … را طی کند که تا زمان رسیدن آن، ممکن است از کیفیت آن کاسته شود به دلیل نزدیک شدن به تاریخ انقضاء. به همین خاطر سعی می شود بیشتر از چسب های خمیری تولید داخل در ساختمان سازی استفاده شود.
  • چسب های خمیری چندان در برابر آب و رطوبت مقاومت ندارند و به همین خاطر در مکان هایی که به طور مداوم با آب تماس دارد مانند استخر ها و سرویس حمام و توالت کارایی ندارد. البته در کل فقط می شود در چسباندن کاشی های کوچک به دیوار( یعنی سازه های کوچک و کم وزن) از ان ها استفاده کرد و حتی برای چسباندن کاشی به کف هم مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ زیرا قدرت چسبندگی و ارتجاعی پایینی دارد و در برابر گرما و سرما دوام چندانی ندارد که بتواند گرمای ناشی از سیستم گرمایشی از کف را تحمل کند.
  • چسب کاشی پودری به دلیل اینکه بر پایه سیمان تقویت شده با پلیمر ساخته شده است، قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و برای چسباندن سنگ ها که برای خود چسب جداگانه ای دارد هم استفاده می شود و همین به کار گیری پلیمر در ترکیب آن سبب بالا رفتن مقاومت آن شده است که به راحتی در برابر گرما و سرمای هوا دوام می آورد و عدم نفوذ پذیری آن، از نفوذ باکتری و قارچ ها جلوگیری می کند.
این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در همدان

البته یک امتیاز می شود برای چسب های خمیری قائل شد و آن هم این است که یک چسب فوق العاده مناسب برای افراد مبتدی ست؛ زیرا برای شروع کار لازم نیست میزان آبی را که آن را تنظیم می کند بدانند اما در چسب های پودری میزان ترکیب کردن با آب مهم است.

چسب کاشی ضد آب چیست؟

نوع دیگری از انواع چسب های کاشی، چسب کاشی ضد آب است که در مقایسه با دیگر انواع چسب های کاشی، می شود گفت بهترین چسب کاشی به خصوص برای استفاده در آشپزخانه، استخر و …است. باید یادآور شویم که همه انواع چسب های کاشی خاصیت ضد آب بودن را دارد، اما این ویژگی در چسب های کاشی ضد آب به طور اختصاصی تقویت شده است و از همه نظر مورد اطمینان است.

این چسب ها که بر پایه مواد معدنی هستند ، یکسری مواد افزودنی را در خود دارد که آن ها را آب گریز می کند. اما نباید این ویژگی چسب ها شما را از عایق بندی ساختمان منصرف کند.

یکی از انواع چسب های کاشی ضد آب می تواند همین چسب های کاشی پودری باشد به خاطر فرمولاسیون قوی که دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است.

یکی دیگر از انواع چسب های کاشی ضد آب چسب هایی ست که بر پایه رزین های واکنش گرا مانند رزین های اپوکسی هستند و به همین خاطر خاصیت آبگریزی پیدا کرده و از طرفی در برابر اسید و باز ها مقاوم است. این نوع چسب از نظر اقتصادی صرفه ندارد و به همین دلیل بیشتر در مراکز صنعتی، بیمارستانی و آزمایشگاه ها به کارگرفته می شود.

چرا چسب کاشی و سرامیک از ملات سیمان بهتر است؟

باید گفت با خرید چسب کاشی و سرامیک ساختمان شما از چند لحاظ سود کرده اید؛ زیرا انتخاب چسب کاشی و سرامیک به جای استفاده از ملات سیمان که یک روش سنتی و قدیمی است، مزایایی را برای شما به ارمغان می آورد که در پایان کار کاملا مشهود است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  مقدار مصرف ژل میکروسیلیس در بتن

مواردی که شما را بیشتر از پیش ترغیب می کند تا دیگر آن روش قدیمی در چسباندن سطوح و کاشی ها را کنار بگذارید و به یک خاطره تبدیل کنید را در زیر برشمرده ایم:

  • درست کردن ملات ماسه و سیمان، کاری زمان بر و نیازمند دقت و توجه بسیار است؛ زیرا باید به گونه ای مواد را با هم ترکیب کرد که در نهایت بشود از چسبندگی آن بهره برد که این کار مستلزم صرف زمان زیادی ست و به خصوص برای پروژه هایی که زمان بندی و تحویل سریع پروژه از فاکتور های مهم کارفرمایان آن است، یک انتخاب افتضاح می باشد.
  • قدرت اتصال و چسبندگی ملات سیمان ضعیف است و این به خاطر وجود خاکی ست که در ماسه آن وجود دارد.
  • میزان جذب آب کاشی ها و سرامیک ها مختلف است و همه آن ها به اندازه یکسان آب را جذب نمی کند و نمی شود که برای هر نوع کاشی و سرامیک ملات سیمان را به کار برد؛ چرا که پس از مدتی، حدودا چهار الی شش ماه بعد از اجرای پروژه، مشاهده می شود که به علت اینکه برخی کاشی ها از قدرت جذب آب پایینی برخوردار هستند به درستی به سطح زیرین خود نچسبیده اند.
  • استفاده از چسب کاشی تاثیر زیادی بر کاهش بار اضافی ساختمان دارد، به طور مثال در هر متر مربع از یک ساختمان که ضخامت دو سانتی متر دارد، چهل کیلوگرم ملات ماسه و سیمان ( در صورت استفاده از ملات سیمان به تنهایی) و پنج کیلو چسب کاشی ( در صورت استفاده از چسب کاشی به تنهایی )مصرف می شود که استفاده از چسب کاشی سی و پنج کیلو از بار مرده ساختمان کم می کند و این مطلب یعنی در حالتی که از ملات ماسه سیمان استفاده شود، فوندانسیون بسیار قطور تر شده و سطح مقطع بزرگتر می شود، که این ها مستلزم استفاده از مواد و مصالح بیشتری ست و طبیعتا هزینه های اضافه ای را هم تحمیل می کند. همچنین سبک بودن ساختمان و نیز مقاومت بالای آن به خصوص در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.
  • چسب های کاشی با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.
  • چسب های کاشی در برابر تغییرات شدید جوی و گرم و سرد شدن های مکرر مقاومت می کند.

کلام آخر

ما در این مقاله که متعلق به  سایت وینتو شیمی، که متخصص در تولید چسب های صنعتی ست، تلاش کردیم تا به صورت کلی و اجمالی شما را با چسب کاشی آشنا کنیم و به سوالات ذهنی شما در این مورد پاسخ دهیم.

می توانید با مراجعه به بخش خرید و یا مشاوره به اطلاعات خود بیفزایید و در خرید خود موفق عمل کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *