وبلاگ

چسب سرامیک کف

چسب سرامیک کف-وینتو شیمی

چسب سرامیک کف، از جمله چسب های کاربردی در صنعت ساختمان به شمار می رود. با وجود این چسب ها، مزایای زیادی حاصل می شود که انگشت شمار و قابل قیاس با چسب های سنتی یعنی ملات، نیستند. جهت پاسخ به سوالاتی از قبیل چسب سرامیک چیست یا برای خرید چسب ساختمانی، باید چه معیارهایی در نظر گرفته شود، به سایت درستی مراجعه کرده اید. سایت وینتو شیمی تمام نکات لازم برای داشتن یک خرید بی دغدغه، رفع ابهامات و سوالاتی از قبیل چسب سرامیک کف چیست، قیمت آن، نحوه استفاده از چسب سرامیک کف، مزایا و… را در ادامه آورده است.

یکی از بخش های مهم در نازک کاری پروژه های ساختمانی، بخش مربوط به نصب کاشی یا سرامیک است. همان طور که در مقالات قبل گفته شد، سرامیک از خاک رس درست شده است و در دو نوع لعابدار و بدون لعاب در بازار عرضه می شود. از سرامیک لعابدار به دلیل شستشوی آسان در آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی و مکان هایی که  به صورت مستمر با مواد شوینده مختلف، تمیز می شوند، استفاده می گردد.

سرامیک های بدون لعاب بیشتر در فضاهایی کاربرد دارند که نیاز به دوام بالا داشته و در عین حال نباید لغزندگی داشته باشند، مانند استخرها، اماکن تجاری، اتاق های خشکشویی و… .

در نصب سرامیک ها، دو راهکار وجود دارد:

1- استفاده از ملات سنتی

2- استفاده از چسب سرامیک

اینکه کدام یک از موارد فوق برای نصب سرامیک بهتر است، را می توان با توجه به مزایا و ویژگی های هر یک، چه هنگام نصب و چه در آینده به هنگام استفاده، مشخص کرد.

مزایای چسب سرامیک کف

مزایای چسب سرامیک کف

 

1- افزودن بر سرعت کار

2- اجرای آسان

3- تمیز ماندن محل کار

4- مانع نفوذ رطوبت به سطح زیرین کار

5- حداقل فضای متخلخل در زیر کار، به علت وجود ذرات ریز داخل چسب

6- ضد قارچ و ضد کپک بودن چسب سرامیک کف

7- دوام بالا

8- افزودن بر عمر مفید ساختمان

9- اگر بندکشی به دلایلی از جمله ضربه یا استفاده طولانی مدت، دچار آسیب شده باشد، رطوبت شاید از بندکشی ها عبور کنند، اما سرعت نفوذشان بعد از رسیدن به چسب سرامیک کف، کم خواهد شد. برای مثال اگر نم زدن در سرامیک های نصب شده با ملات سنتی، یک ماه زمان ببرد، در سرامیک هایی که با چسب، نصب شده اند، دو ماه زمان خواهد برد و این یعنی داشتن فرصت کافی برای حل مشکل نم زدگی.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب بتن چیست؟

 معایب چسب سرامیک کف

1- اگر از چسب برای چسباندن سرامیک روی سرامیک دیگر، به جهت کم کردن هزینه ها استفاده شود، احتمال نفوذ رطوبت به سطح زیر سرامیک وجود خواهد داشت؛ چرا که سطح زیرین صیقلی بوده و فقط در صورت ایجاد خراش های بسیار زیاد بر روی سرامیک زیرین، می توان سرامیک جدید را به خوبی نصب کرد و احتمال نم زدگی را کمتر کرد.

2- ایراد دیگری که بر چسب های سرامیک وارد است، این است که لازم است قبل از خرید، بدانید که قصد خرید چسب سرامیک کف برای چه محیطی را دارید؛ برای مثال، چسب برای نصب سرامیک کف اتاق با چسب برای نصب سرامیک کف آشپزخانه فرق می کند. چسب هایی که در محیط های مرطوب، مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شوند، دارای خاصیت ضد رطوبتی و ضد قارچی بالایی نسبت به نوع معمول آن است. همچنین در مقابل مواد شوینده بسیار مقاوم است.

3- بالا بودن قیمت آن نسبت به ملات

مزایای چسب سنتی یا ملات

1- ارزان بودن قیمت آن نسبت به چسب های جدید

2- در همه بخش ها می توان از آن استفاده کرد.

معایب چسب های سنتی

1- سرعت پایین به هنگام کار

2- اجرای نسبتا دشوار آن

3- کثیف کردن محل اجرا

4- زیاد کردن وزن ساختمان

5- آماده کردن آن به سادگی آماده کردن چسب های سرامیک نیست.

همان طور که مشخص است مزایای چسب سرامیک بسیار بیشتر از مزایای استفاده از ملات است و معایب آن کمتر از معایب چسب های سنتی. پس استفاده از چسب های سرامیک، باوجود قیمت گزاف آن ها، می تواند در درازمدت، با جلوگیری از خسارت های ناشی از نم و رطوبت، انتخاب زیرکانه ای باشد.

چسب مخصوص سرامیک کف

 چسب مخصوص سرامیک کف

اولین پیشنهاد از سوی هر نصاب کاشی و سرامیک، استفاده از چسب است. در اینجا انتخاب بین به و بهتر مطرح است. ملات سنتی به و چسب سرامیک بهتر محسوب می شوند. به همین علت اولویت اکثر نصابان، چسب سرامیک است. این چسب علاوه بر سرعت بخشیدن به کار، مانع از هدر رفتن سرامیک می شود. به دلیل زمخت بودن ملات سنتی، هنگام همتراز کردن سرامیک ها، احتمال شکستن سرامیک ها و هدر رفتنشان وجود دارد، اما این اتفاق، زمان استفاده از چسب سرامیک به ندرت دیده می شود.

انواع چسب های سرامیک کف

چسب های سرامیک در دو نوع پودری و خمیری در بازار موجود هستند. در حالت خمیری نیازی به آماده سازی چسب نیست، اما در حالت پودری، لازم است تا مقداری آب به پودر اضافه شود تا به شکل خمیر در آید.

چسب پودری سرامیک کف

چسب های پودری بر پایه سیمان و شن تهیه شده اند. این چسب ها بعد از اضافه شدن مقدار معین آب که توسط شرکت تولید کننده بر روی بسته بندی آن حک شده، مخلوط شده و به شکل خمیری در می آیند. سرعت خشک شدن این نوع چسب ها برخلاف ملات، بسیار بالا است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  پرایمر در ساختمان سازی چیست؟

چسب خمیری سرامیک کف

برای استفاده از این نوع چسب نیاز به اضافه کردن هیچ ماده ای ندارید. نکته ای که در استفاده از این چسب ها همواره باید به یاد داشته باشید، این است که زمان خشک شدنشان کمی بیشتر از نوع پودری آن است.

نحوه استفاده از چسب سرامیک کف

نحوه استفاده از چسب سرامیک کف

برای نصب سرامیک حدالمقدور از متخصصین در این حوزه کمک بگیرید تا نتیجه کار همان باشد که می خواهید. با این کار تمام ظرافت های لازم در این کار که باعث زیبایی آن می شود، رعایت شده و احتمال خطا به حداقل می رسد.

اما اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید، قدم به قدم طبق مراحل گفته شده در ذیل، عمل کنید تا با فوت و فن و ریزه کاری های لازم آشنا شوید و در نهایت، به یک سطح صاف و یکدست دست یابید.

1- قدم اول

ابتدا سطحی که باید سرامیک شود را بررسی کنید. منظور از بررسی این است که مشخص کنید، سطح مورد نظر در یک محیط مرطوب قرار دارد یا در یک محیط خشک، قرار است روی سرامیک های قبلی نصب شوند یا خیر و… .

2- قدم دوم

سطح زیرین کار را متوازن و عایق کاری کنید. به این معنی که فرورفتگی ها و برجستگی ها را از بین ببرید و دقت کنید که هیچ شیبی در هیچ کجای کار وجود نداشته باشید.

3- قدم سوم

ابعاد سطح مورد نظر را اندازه گیری کرده و متناسب با آن، سرامیک ها را آماده کنید و برش بزنید.

4- قدم چهارم

قبل از آنکه سرامیک ها را به چسب آغشته کنید، حتما یکبار آن ها را روی سطح بچینید تا هم نمای نهایی را ببینید و هم اگر لازم بود اصلاحاتی را انجام دهید.

5- قدم پنجم

سرامیک ها را به دو روش می توان بر روی سطح نصب کرد، اول آنکه سرامیک را به چسب آغشته کنید و روی سطح قرار دهید و دوم آنکه ابتدا سطح را با چسب بپوشانید و سپس سرامیک ها را بر روی آن قرار دهید. در هر دو صورت از ماله شانه دار برای شیار انداختن روی چسب استفاده کنید.

6- قدم ششم

دقت کنید که فاصله بین سرامیک به یک اندازه باشد. این کار تاثیر بسزائی در زیبایی کار خواهد گذاشت.

7- قدم هفتم

هر چسبی درمدت زمان مشخصی، خشک می شود. به این نکته دقت کنید تا بتوانید سرعت خود را تنظیم کنید.

قدم آخر

بعد از نصب سرامیک ها، اجازه دهید تا چسب کمی سفت شود، سپس بندکشی را آغاز کنید. توصیه ما این است که از پودر بندکشی سفید استفاده نکنید، چرا که در مدت زمان کوتاهی کثیف می شوند. استفاده از پودرهای بندکشی رنگی به جای پودرهای سفید، انتخاب بهتری است. بعد از اتمام بندکشی، با یک اسفنج مرطوب روی سطح کار را تمیز کنید. این کار را چندین بار انجام دهید، خصوصا اگر سرامیک ها دارای طرح برجسته باشند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  موارد استفاده چسب اپوکسی

چسب درزگیر سرامیک کف

همان طور که گفته شد،بعد از اتمام نصب سرامیک ها، نوبت به اجرای مرحله آخر یعنی بندکشی (پر کردن فواصل بین سرامیک ها با چسب درزگیر سرامیک کف) است. استفاده از چسب درزگیر، مزایای زیادی دارد که در ذیل تنها به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

مزیت های چسب درزگیر سرامیک

1- مانعی قوی در برابر نفوذ رطوبت

2- مقاوم در برابر انواع مواد شوینده بازی و اسیدی

3- یکدست بودن این خمیر و نداشتن ترک، باعث زیبایی کار می شود.

4- ضد قارچ و جلبک

5- دارای خاصیت آنتی باکتریال (این ویژگی برای محیط های بهداشتی مانند آشپزخانه ها، بیمارستان ها و… بسیار مفید است.)

6- تنوع در رنگ (این مزیت ویژه، باعث شده تا زیبایی کار دوچندان شود.)

نکات مهم هنگام بندکشی

1- وسایل لازم مانند دستکش، کاردک و اسفنج مرطوب را از قبل آماده کنید تا از اتلاف وقت به هنگام کار جلوگیری شود.

2- در صورت داشتن مشکل تنفسی حتما از ماسک استفاده کنید.

3- فواصل بین سرامیک ها را از انواع آلودگی مانند چربی، دوده، گرد و غبار پاک کنید. این آلودگی ها علاوه بر زشت کردن ظاهر کار، باعث کاهش کیفیت درزگیر می شود. برای مثال گرد و غباری که با درزگیر مخلوط شود، مقاومت آن در برابر رطوبت را کاهش می دهد و در طول زمان باعث ایجاد حفره و ترک می گردند.

4- بعد از آن که فواصل را با چسب درزگیر سرامیک کف، پرکردید، اجازه دهید کمی خود را بگیرد، سپس به مرحله بعد بروید.

خرید چسب سرامیک کف

برای خرید چسب سرامیک کف، تنها قیمت محصول را مد نظر قرار ندهید و حتما به درجه کیفیت محصول توجه داشته باشید و فقط با این فرضیه که هر چیز با کیفیت، گران و بی کیفیت آن، ارزان است، قدم در بازار نگذارید. در درجه اول کیفیت محصول و قیمت در درجه دوم قرار دارد. اگر خواهان یک محصول باکیفیت، با قیمت منصفانه هستید، شرکت وینتو شیمی گزینه خوبی است.

قیمت چسب سرامیک کف

قیمت چسب های سرامیک یکسان نیستند و همیشه نوسان قیمت به دلایل مختلفی چون افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه وجود دارد. قیمت کلیه محصولات وینتو شیمی به صورت رقابتی است. این ویژگی به علاوه کیفیت بالای محصولات، نشانه احترام این شرکت به مشتریان خود است.

کلام آخر

استفاده از چسب های با کیفیت شاید در نگاه اول مقرون به صرفه به نظر نیایند، اما در طولانی مدت باعث افزایش دوام ساختمان می شود. همین یک مزیت (بدون در نظر گرفتن مزایای دیگرش) به تنهایی باعث ارجحیت این چسب ها بر سایر ملات ها می گردد. با انتخابی مناسب می توانید از سازه خود به خوبی مراقبت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *