وبلاگ

آب بندی استخر با چسب

آب بندی استخر با چسب-وینتوشیمی

آب‌ بندی استخر با چسب، یکی از بهترین روش‌های نگهداری از استخر است. با استفاده از این روش در واقع یک عایق رطوبتی برای واترپروف کردن استخر ایجاد می‌شود. استخرها انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: استخرهای تفریحی، صنعتی، کشاورزی و دامی. لزوم ماندگاری بدنهٔ یک استخر و مواد به کار رفته در ساخت آن اهمیت زیادی دارد. مواردی مانند عدم نفوذ آب به لایه‌های بیرونی استخرها، جلوگیری از نفوذ ریزمواد موجود در لایه‌های زیرین و دیواره‌های استخرها یک امر حیاتی است. برای پیشگیری از نیاز به تعمیر و آب بندی مجدد، استفاده از یک چسب آب‌بند مناسب، مستحکم و مقرون‌به‌صرفه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این مقاله شما را با انواع روش‌های آب بندی با چسب، مدل‌های مختلف چسب آب‌ بند و قیمت حدودی آن آشنا خواهیم کرد.

قیمت چسب آب‌ بندی استخر

ابتدا باید به انواع آب بندها از گذشته تا امروز اشاره کنیم. موادی مانند قیر و ایزوگام‌ که از گذشته تا حال بسیار مورد مصرف بوده اند. چسب‌های بتنی و ساده، چسب‌های نانو و زیرمجموعه‌های متفاوت ‌آن، چسب‌های اپوکسی دوجزئی و چسب سادهٔ کشاورزی نمونه‌های متعدد آن هستند. هر کدام از این موارد کاربرد مخصوص به خود‌، محاسن و معایبی دارد. پیشنهاد ما برای آب‌ بندی استخر با چسب نمونه‌هایی هستند که در مراحل مختلف تولید، بسته‌بندی و اجرا به طور دقیق تحت کنترل بوده‌اند. مواردی که کیفیت و قیمت آن‌ها تضمین شده است. در بازار رقابتی این محصول برنده واقعی مشتری‌ است که محصولی با کیفیت بسیار بالا و قیمتی منصفانه دریافت می‌کند. حضور وینتو شیمی به عنوان تولید کننده ای با تجربه در کنار مشتری نشان از اهمیت این مجموعه به جایگاه والای خریداران است. با استفاده از بهترین مواد اولیه و پائین‌ترین قیمت تمام شده نسبت به رقبای خود، می‌توانیم کیفیت و قیمت چسب آب‌ بندی استخر تولیدی خود را با خاطری آسوده تضمین نماییم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  روش استفاده همتراز کاشی (معایب همتراز کاشی)

چسب استخر کشاورزی

استخرهای کشاورزی غالبا با کارکرد نگهداری آب اضافه در فصول پرآب برای استفاده در فصول گرم احداث می‌شوند. این استخرها در اندازه‌های مختلف اما با کاربردهای یکسان ساخته می‌شوند. همانطور که مشخص و واضح است این استخرها باید توان نگهداری آب برای مدتی طولانی و تحت دماهای گوناگون (از شب‌های بسیار سرد در زمستان تا روزهای خیلی گرم در تابستان) را داشته باشند، وگرنه عملا کارایی نخواهند داشت. بر همین اساس علاوه بر ساخت اصولی و استاندارد، نیاز به آب‌ بندی مناسب و قوی خواهند داشت. در غیر این صورت مواردی مانند هدر ‌رفت آب و ورود مواد سمی خاک به آب محتمل خواهد بود.

برای جلوگیری از این موارد می‌توان از چسب مناسب برای آب‌ بندی آن‌ها استفاده کرد. انواع مختلف از چسب بتن گرفته تا چسب‌های اپوکسی دو جزئی. مواد موجود در این چسب‌ها با جلوگیری از اعمال فشار طبیعی آب و ترک‌خوردگی گوشه‌ها و محل‌های تحت فشار از هدر‌رفت آب جوگیری می‌کنند. همچنین آب‌بندی استخر با چسب‌های نوین و جدید‌ به کاهش آلایندگی محیط زیست، زمین و آب کمک شایانی می‌نمایند. در کنار این موارد برای کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های سنتی خواهند بود.

نحوه آب‌ بندی استخر با چسب بتن

برای این کار باید یک روش را انتخاب کرده و اجرا کنید. اگر بخواهید قبل از پایان ساخت این کار را انجام دهید، قبل از آماده شدن بتن باید چسب را به آن اضافه نموده و پس از آن عملیات ساخت را ادامه دهید. این‌کار باعث افزایش چشمگیر قدرت و چسبندگی بتن شده و روش بسیار خوبی به حساب می‌آید.

اگر سازه ساخته شده و کامل باشد، باید سطح آن کاملا مسطح و یک‌دست شده باشد. در صورت نیاز به زیرسازی و مقاوم سازی دیواره ها و یا کف استخر، قبل از انجام آب بندی باید آن را انجام دهید. امکان خرید چسب ساختمانی در همین سایت وجود دارد و باعث افزایش قابل توجه مقاومت سیمان و بتن پایه خواهد بود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  کاشی کاری با چسب بهتره یا سیمان؟

سطح مورد نظر باید کاملا تمیزشده  باشد و از نظر عدم وجود خلل و فرج نیز کاملا مورد بازدید قرار گرفته و عاری از هرگونه سوراخ و یا زدگی باشد. وجود این موارد باعث آسیب‌های جدی به استخر پس از آب‌گیری و گذشت زمان خواهد شد. در صورتی که کف و دیواره ها با روغن، هر نوع رنگ و یا ضد زنگ آغشته شده باشند، باید عاری از این مواد شوند. برای این کار باید از فرچه های سیمی برقی استفاده نموده و با دقت تمامی سطح را پاکسازی نمود. بعد از این مرحله نوبت به ریختن یک لایهٔ بسیار نازک چسب بتن بر روی دیواره و کف خواهد بود. در صورت استفاده از این روش باید ضخامت چسب را در نظر داشته و پس از پایان کار نیز به آن زمان کافی برای رسوخ به سیمان و جذب بدهید.

اگر در نظر داشته باشید سطح استخر را با کاشی و یا سرامیک بپوشانید، می‌توانید مخلوطی از چسب بتن و سیمان را به عنوان ملات به کار ببرید. استفادهٔ هم زمان از تمام موارد ذکر شده باعث استحکام بسیار بیشتر خواهد شد.

آیا آب ‌بندی با چسب اپوکسی دو جزئی امکان‌پذیر است؟

چسب اپوکسی علاوه بر خاصیت‌های گوناگون خود می‌تواند در آب‌ بندی انواع استخر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این چسب به دلیل فرمولاسیون بر پایهٔ رزین و استفاده از الیاف، نه تنها در مقابل آب بسیار مقاوم است، بلکه توان نگهداری از بتن سازه در مقابل انواع مواد معدنی و شیمیایی را نیز دارد. همچنین چسب اپوکسی دو جزئی با اجرای سریع و آسان‌، بدون نیاز به خشک بودن استخر، یکی از بهترین روش‌های آب‌بند کردن استخر با چسب می‌باشد. در مواردی که بتن سازه دچار ترک خوردگی شده یا نیاز به ترمیم داشته باشد نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این چسب به علت مقاومت بالا همچنین می‌تواند در مواردی همچون استخر آب‌های سنگین نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در اهواز

از دیگر مزایای چسب اپوکسی دوجزئی، مقاومت هیدرواستاتیکی بسیار بالا می‌باشد. همچنین توان مقاومت در مقابل دمای بسیار پايین و بسیار بالا، اشعهٔ خورشید و uv آن را یکی از بهترین روش‌های آب ‌بند کردن انواع سطوح به ویژه استخرها کرده است.

در مواردی که استخر نیاز به بازسازی و یا تقویت بتن داشته باشد نیز می‌توان از این چسب به عنوان یک اتصال دهنده و سپس روکشی برای آب بند کردن استفاده کرد. مجموع موارد ذکر شده این چسب را به یکی از محبوب ترین روش ها برای مهندسان سازه تبدیل کرده‌ است.

آب‌ بندی استخر چگونه است؟

بسته به نوع استفاده، میزان فشار، مقدار و سختی آب، محل قرار گرفتن استخر و اندازهٔ آن مدل آب ‌بند کردن استخر صورت می‌پذیرد. در این مورد باید به میزان بودجه و زمان نیز اشاره کنیم که رابطهٔ مستقیمی با انتخاب نوع آب ‌بند کردن استخر دارد. بعد از گودبرداری می‌توان با مخلوط گچ، آهک، آب و ماسه دیواره ها و کف استخر را پوشاند. اگرچه این روش قدیمی نسبتا مناسب است، اما معایب بسیار زیادی هم دارد که مهم ترین آن احتمال بالای شکاف و هدررفت‌ آب در طول زمان می‌باشد.

استفاده از کاشی و رزین نیز روش‌های معمولی هستند که البته کمی گران محسوب شده و فرآیند اتمام آن کمی زمان بر است. اما آب بندی استخر با چسب یکی از روش‌های مطمئن، آسان، سریع و مقرون به صرفه است که تا مدت‌ها می‌‌تواند خیال شما را آسوده نگه دارد.

سخن پایانی

آب بندی استخر امری لازم و اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. با وجود روش‌های جدید مانند چسب بتن، چسب‌های نانو و چسب‌ اپوکسی دوجزئی می‌توان به حصول نتیجهٔ قابل قبول اطمینان داشت. موارد ذکر شده در این مقاله برای آگاهی‌بخشی و مقایسه مواردی است که از گذشته تا امروز معمول بوده‌اند. ما در شرکت وینتو شیمی مفتخریم که از اولین قدم تا پایان کار آب ‌بندی استخر با چسب، همراه و در کنار شما بوده و با پشتوانهٔ دانش و تجربهٔ خود به شما برای به دست آوردن نتیجه عالی کمک کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *