وبلاگ

کاشی کاری با چسب

کاشی کاری با چسب-وینتو شیمی

کاشی کاری با چسب، موضوعی است که امروز قصد پرداختن به آن را داریم. در گذشته، تایل هایی مانند کاشی و سرامیک را با ملات های سنتی بر روی دیوار و و یا کف، نصب می کردند. پس می توان این ملات ها را، چسب های سنتی نام نهاد. تهیه و آماده سازی این چسب ها هم دشوار است و هم زمانبر. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت چسب هایی با مزایای خیلی بیشتر و معایب کمتر از چسب های سنتی، امر کاشی کاری، بسیار سریع تر از قبل صورت می گیرد.

برای خرید چسب ساختمانی به جهت نصب کاشی با چسب، می توانید به شرکت های معتبری چون وینتو شیمی اعتماد کنید تا خریدی با صرفه اقتصادی و درجه کیفیت بالا داشته باشید.

نصب کاشی با چسب دارای مزیت های بسیاری است. به همین دلیل مایلیم تا شما را با نحوه کاشی کاری با چسب بر روی انواع سطوح مانند دیوارهای گچی، انواع چسب ها برای سطوح مختلف، قیمت و… آشنا کنیم. دانستن این مطالب چه برای کهنه کاران دراین صنعت و چه برای علاقمندان تازه وارد، قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

مهم ترین فایده دانستن هنر کاشی کاری با چسب

 

مهم ترین فایده دانستن هنر کاشی کاری با چسب

مهم ترین فایده دانستن هنر کاشی کاری با چسب

برای اینکه به خوبی، نحوه کاشی کاری با چسب را فرا بگیرید، لازم است تمام دقت و توجه خود را به کار ببندید. این کار ظرافت هایی دارد که اگر به طور کامل رعایت شوند، به طور چشمگیری به زیبایی نهایی کار، افزوده خواهد شد. پس از کنار نکات کوچک و یا در ظاهر بی اهمیت، به سادگی عبور نکنید و تمام قواعد را کامل و مو به مو به خاطر بسپارید و اجرا کنید.

اگر برای اولین بار می خواهید دست به چنین تجربه تازه ای بزنید، توصیه می کنیم در صورت امکان، تحت نظارت یک استادکار در این حوزه، این کار را انجام دهید. به کلام، همه چیز ساده می نمایاند، اما در عمل این طور نیست. به هنگام عمل کردن است که متوجه درک وارونه یا اشتباه خود می شویم یا در میابیم که مسئله ای به غایت کوچک و بی اهمیت از نظر ما، در واقع چقدر در نتیجه کار تاثیر گذار است. پیشنهاد ما این است که در تجربه اولتان، حتما با کسی که بر هنر کاشی کاری مسلط است، مشورت کنید تا به صورت عملی با بایدها و نبایدهای این کار آشنا شوید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع چسب شیمی ساختمان

در زیر، نکاتی را ذکر کرده ایم که اگر آن ها را به طور دقیق به کار بگیرید و تمرین کنید، می توانید بعدها کاشی کاری منزلتان را خود به عهده بگیرید و از تماشای هنرتان در کنار خانواده لذت ببرید. حتی می توانید، بدون اینکه متحمل هزینه گزاف تعمیر کاشی های منزل شوید، با هزینه ای بسیار ناچیز، خود، آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

آموزش کاشی کاری با چسب

 

آموزش کاشی کاری با چسب

آموزش کاشی کاری با چسب

کاشی کاری با چسب به دلیل سهولت در حین اجرا و مزایایی که در طول مدت استفاده از آن دارد، انتخاب اغلب کاشی کاران است. استفاده از چسب به جای ملات های مرسوم در گذشته، تا حد زیادی از ایجاد اشکال در کاشی کاری می کاهد و باعث می شود در مدت زمان اندکی، متراژ بالایی از سطوح با کاشی پوشانده شوند. صرفه جویی زمان در این بخش می تواند در اتمام سریع تر پروژه و یا در صورت نیاز، باعث صرف زمان بیشتر در قسمت های مهم تر ساختمان شود. این یک امتیاز بزرگ است که چسب های کاشی در اختیار کاشی کاران و صاحبان پروژه قرار می دهد. در ادامه، اصول کاشی کاری به ترتیب آمده است:

1- ابتدا ابزار و لوازم مورد استفاده در کاشی کاری را آماده کنید، مانند کاردک، ماله دندانه دار یا اصطلاحا شانه دار، کلیپس و گوه، انبر و چکش مخصوص کلیپس و گوه، چسب مورد نظر، ماسک در صورت داشتن حساسیت و در نهایت کاشی.

2- مشخص کنید که بر روی چه نوع سطحی، می خواهید کاشی نصب کنید. دانستن این موضوع در انتخاب نوع چسب، بسیار مهم است، پس بی توجه از کنار این موضوع عبور نکنید.

3- زیر کار را آماده کنید. برای این کار لازم است که برجستگی های سطح را سمباده زده و فرورفتگی ها را با بتونه پر کنید. همچنین هرچیز مزاحم دیگر، مانند بقایای به جا مانده از کاغذ دیواری ها، لکه های چربی، دوده و یا زغال را از سطح کار پاک کنید. این کار باعث حفظ مقاومت چسب کاشی می شود. در صورتی که  چسب کاشی تنها با یکی از این مواد اضافه مخلوط شود، قدرت ضد رطوبتی چسب کاشی تا حد محسوسی کاهش پیدا می کند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در اصفهان

4- مهم ترین قسمت در کاشی کاری، تراز بودن سطح زیرین کار است. اگر این قسمت را به خوبی انجام دهید، مراحل دیگر چندان دشوار نیستند. برای تراز کردن سطحی که قرار است کاشی بر روی آن نصب گردد، می توانید از شاقول استفاده کنید.

5- ابعاد سطح مورد نظر را اندازه گیری کنید.

6- کاشی ها را از مرکز شروع به چینش کنید تا به طرفین برسید. بعد از گذاشتن علامات لازم، آن ها را برش بزنید.

7- قبل از آن که کاشی ها را به چسب آغشته کنید، یکبار آن ها را روی سطح بچینید تا ایرادات احتمالی را برطرف کنید. این کار علاوه بر دیدن نمای نهایی کار، ممکن است باعث خلق ایده های بهتری شود.

8- تصمیم بگیرید که کاشی ها را با چه روشی می خواهید بچسبانید. به صورت تک به تک به چسب آغشته می کنید و روی سطح قرار می دهید یا ابتدا تمام سطح را با چسب می پوشانید و سپس کاشی ها را روی سطح می گذارید؟ در روش اول لازم است که دو سوم مساحت پشت کاشی، چسب بر روی آن قرار دهید و بعد با ماله شانه دار، چسب را بر روی تمام پشت کاشی به صورت مستقیم و نه اریب و موج دار، پهن کنید. در صورتی که قصد استفاده از روش دوم را دارید، باز هم با ماله شانه دار، چسب ها را به صورت مستقیم پهن کنید. روش اول برای تازه کاران و روش دوم برای استادان این حوزه بسیار مناسب است.

9- بعد از اینکه تصمیمات لازم برای نوع چینش و… را گرفتید، نوبت به آماده سازی چسب می رسد. اگر از چسب کاشی خمیری استفاده می کنید که فبها، اما اگر چسب کاشی پودری انتخاب شماست، طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته بندی، مقدارمعینی آب به پودر اضافه کنید تا خمیری یکدست بدست آید.

10- بعد از آماده کردن چسب، با یکی از روش های فوق الذکر، کاشی ها را روی سطح نصب کنید.

11- سعی کنید فواصل بین کاشی ها، همه به یک اندازه باشند. این کار برای زیبایی کار بسیار مهم است.

12- در این مرحله، سعی کنید کاشی ها همه در یک سطح قرار داشته باشند، یعنی تراز باشند. برای سهولت در این کار، بهترین راه استفاده از کلیپس، گوه، انبر و چکش مخصوص است. کلیپس بین دوکاشی قرار می گیرد و گوه با کمک انبر داخل کلیپس محکم می شود. این کار باعث می شود که کاشی ها در یک سطح قرار بگیرند و کاملا یکدست شوند. بعد از اتمام کار، با چکش مخصوص این کار، این قطعات پلاستیکی را (کلیپس و گوه) شکسته و از کاشی جدا می کنند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

13- بعد از انجام تمام مراحل فوق، نوبت به انجام مرحله آخر است، یعنی بندکشی. چنانچه می توانید از پودرهای بندکشی مرغوب و باکیفیت استفاده کنید تا خیالتان بابت آسیب دیدن درزها، ترک خوردنشان و نفوذ رطوبت در طی سال راحت باشد.

نکته

نصب کاشی بر روی سقف، باید با دقت ویژه ای انجام گیرد. این نکته را به یاد داشته باشید که در محیط های شرجی به هیچ عنوان بر روی سقف کاشی و یا سایر تایل ها را نصب نکنید.

کاشی کاری با چسب روی دیوار گچی

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، امکان نصب کاشی بر روی انواع سطوح امکان پذیر است. در ادامه به عنوان نمونه، نصب کاشی بر روی دیوار گچی را بررسی می کنیم.

کاشی کاری بر روی دیوار گچی، مانند سطوح دیگر است. تنها فرق آن در نوع عایق کاری آن است. برای عایق کاری سطوح گچی از پرایمرهای مخصوص استفاده می شود.

نکته

دیوارهای گچی از رطوبت بیشتری نسبت به سطوح دیگر برخوردارند. به همین دلیل چسب مورد استفاده برای این سطوح باید کمی سفت تر از همیشه باشد.

کاشی کاری استخر با چسب

 

کاشی کاری استخر با چسب

کاشی کاری استخر با چسب

کاشی کاری محیط هایی که به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارند، مانند آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی، آب نماها و به ویژه استخرها بسیار حائز اهمیت است. برای نصب کاشی در چنین محیط هایی، استفاده از چسب های معمول چندان کارگشا نیست. برای حل این مشکل، چسب های کاشی با خاصیت ضد رطوبتی بسیار بالا روانه بازار شده اند. این چسب ها علاوه بر خاصیت ضد رطوبتی که دارند، ضد قارچ، ضد جلبک و ضد میکروب هستند که باعث شده برای محیط های بهداشتی، آزمایشگاهی، بیمارستان ها، استخرها و… انتخاب مناسبی باشند.

قیمت کاشی کاری با چسب

قیمت کاشی کاری با چسب در مقایسه با کاشی کاری با ملات های سنتی، کمی بیشتر است، اما در برابر ویژگی های بیشماری که این چسب دارد، قیمت آن چندان گران نیست. شرکت وینتو شیمی با قیمتهای رقابتی که بر روی تمام محصولات خود گذاشته است، خرید چسب ساختمانی را برای تمامی اقشار جامعه ممکن کرده است.

سخن پایانی

استفاده از متریال با کیفیت نشانه احترام به خودمان است، هرچند ممکن است در ابتدا گران به نظر برسند، اما قطعا در آینده با دیدن فوایدشان، هزینه ای که صرف خریدشان کرده ایم، به فراموشی سپرده خواهد شد. شرکت وینتو شیمی، کیفیت کلیه محصولاتش را تضمین می کند تا از این طریق سهمی کوچک در آرامش خاطر شما داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *