وبلاگ

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی چیست-وینتو شیمی

 چسب کاشی وینتو شیمی

خرید انواع چسب ساختمانی از طریق سایت وینتو شیمی امکان پذیر می باشد. وینتو شیمی به عنوان تولید کننده انواع چسب کاشی هم اکنون به تولید این محصول می پردازد و با قیمت رقابتی و تضمین کیفیت به دست مشتریان خود می رساند. خرید به صورت تک و عمده همراه با تخفیف ویژه امکان پذیر می باشد. جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

کارشناس فروش: 09120753902

مدیریت: 09125139379

تمامی محصولات وینتو شیمی با بالاترین سطح کیفی تولید می شود و تمامی محصولات با تضمین قیمت و کیفیت به دست مشتریان می رسد.

«چسب کاشی چیست ؟» سوالی است که در این مقاله از وینتو شیمی سعی داریم به آن بپردازیم. اگر قصد خرید چسب کاشی را دارید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرید. برای چسباندن کاشی و سرامیک به کف و دیوارها از چسب کاشی استفاده می شود. چسب کاشی جایگزین ملات سنتی، یعنی همان مخلوط سیمان، آب و ماسه شکسته شده، است. با تولید سرامیک های پر سلان و سنگ های اسلب که وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری دارند استفاده از ملات سنتی به چالش کشیده شد چون چسباندن اینها با ملات سنتی امکان پذیر نیست.

معایب استفاده از ملات سنتی

آماده کردن ملات زحمت زیادی دارد و موقع آماده کردن آن فضای زیادی باید درنظر گرفت که تمیزی محیط را هم تحت الشعاع قرار می دهد، همچنین در روش سنتی باید کاشی را یک شب در آب بخوابانند که باعث کاهش سرعت انجام کار می شود.

زیبایی، کیفیت و تمیزی پایان کار، وقتی از ملات استفاده می شود کمتر از استفاده از چسب کاشی است چون دانه های شن و ماسه را که در تهیه ملات استفاده می شود، از نظر اندازه نمیتوان کنترل کرد.

استفاده از ملات علاوه بر اینکه اتصال ضعیف تری بین کاشی و سطح مورد نظر ایجاد می کند که باعث کاهش ایستایی کاشی می شود، راه نفوذ آب به پشت کاشی را هم باز می‌گذارد چون موقع ریختن ملات پشت کاشی حفره های هوا ایجاد می‌شود. که راه برای رشد کپک و قارچ باز می ماند.

با استفاده از ملات نمی توان کاشی جدید روی کاشی های قدیمی نصب کرد و باید ابتدا کاشی قدیمی را از سطح جدا کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در مشهد

مزایای استفاده از چسب کاشی نسبت به ملات سنتی

در این قسمت از مقاله «چسب کاشی چیست» مزایای استفاده از چسب کاشی بررسی می شود. وقتی در موقع نصب کاشی از چسب کاشی استفاده شود کار چسباندن ساده تر انجام می شود و از آن جایی که لازم نیست کاشی ها در آب بخوابند سرعت پیشبرد کار افزایش می یابد و در نهایت هم از لحاظ ظاهری کار زیباتر و تمیز تر می شود. با استفاده از چسب کاشی می توان بر روی کاشی های قدیمی، بدون انجام عملیات کندن آن ها، کاشی جدید نصب کرد. وقتی از چسب کاشی استفاده می شود، هوای پشت کاشی کاملا تخلیه می شود که این کار مزیت هایی دارد از جمله مانع نفوذ آب و کپک زدن و قارچ زدن می شود. چسب کاشی اتصال قوی تری بین کاشی و سطح ایجاد می کند که باعث افزایش مدت ایستایی و ماندگاری کاشی می شود. به طور خلاصه چسب کاشی چسبندگی بالاتر، توانایی نگهداری سنگ ها و سرامیک های بزرگتر  و با وزن بیشتر و مقاومت بالاتر نسبت به ملات را دارد.

معایب چسب کاشی

چند مورد از معایب استفاده از چسب کاشی به شرح زیر نی باشد:

قیمت چسب کاشی به مراتب خیلی بیشتر از ملات است.

اگر چسب اشتباه استفاده شود دیگر به راحتی نمیتوان آن را جدا کرد و تنها راه شکستن کاشی است

در مورد بعضی از انواع آن وقتی در بسته بندی باز شود باید سریعا استفاده شود وگرنه خشک می شود.

مواد تشکیل دهنده چسب کاشی چیست؟

اینکه از چه چسبی استفاده کنیم مواد تشکیل دهنده آن را متفاوت می کند اما به صورت کلی مواد زیر در تهیه چسب های مختلف استفاده می شود که میزان استفاده و نحوه ترکیب آن ها با هم متفاوت است.

سیمان پرتلند، ماسه، آب، مواد شیمیایی مختلف، رزین، پودر سنگ، پلیمر، لاتکس، مواد معدنی

حلال چسب کاشی چیست؟

مواد تشکیل دهنده چسب در تعیین حلال آن چسب بسیار مهم است برای بعضی از چسب ها ریختن آب داغ روی آن باعث نرم شدن می شود و کندن آن را راحت تر می کند اما برای چسب هایی که از مواد شیمیایی در ترکیباتشان استفاده شده باید حلال متناسب با خودشان را مورد استفاده قرار داد. بطور کلی چسب کاشی خیلی مقاوم است و کندن آن کار راحتی نیست برای این کار می توان از دریل و سنگ فرز هم استفاده کرد.

انواع چسب کاشی کدامند؟

کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارند و در مکان های مختلفی هم نصب می شوند. بنابراین چسب های کاشی باتوجه به انواع کاشی و سرامیک و مکان های نصب آن ها متفاوت هستند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع ژل میکروسیلیس

چسب های کاشی با توجه به فرمولاسیونی که دارند متفاوت هستند و بر اساس ویژگی هایی که دارند دسته بندی می شوند. این ویژگی ها شامل ضدآب بودن، مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در محیط های اسیدی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ارتعاش و تغییرات شدید دمایی می شود.

چسب کاشی ملات نازک، چسب کاشی پیش ترکیب شده، چسب کاشی پلیمری، چسب کاشی اپوکسی، چسب کاشی تین ست، چسب کاشی ماستیک، انواع چسب های رایج در بازار هستند.

اما به صورت کلی چسب کاشی و سرامیک به دو نوع «خمیری» و «پودری» تقسیم بندی می شود. در ادامه  مقاله «چسب کاشی چیست؟» در مورد هرکدام بیشتر توضیح خواهیم داد.

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی پودری به صورت بسته بندی حاوی پودر خشک عرضه می شود که باید با آب ترکیب شود و درصورت ترکیب نشدن با آب تا دو سال تاریخ انقضا دارد که نشان دهنده ماندگاری بالای آن است. ما در گذشته در مقاله چسب ساختمانی چیست اطلاعات جامعی در مورد چسب های ساختمانی قرار دادیم که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

ترکیبات اکثر چسب های پودری سیمان است که با افزودنی های پلیمری تقویت می شود. وجود پلیمر باعث افزایش قدرت چسبندگی و مقاومت بالا در برابر آب و‌ رطوبت و ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در آن می شود. معمولا به آن چسب بتن هم اضافه می شود که باعث افزایش قدرت چسبندگی چسب پودری می شود.

از این چسب برای چسباندن سرامیک روی کاشی های قدیمی استفاده می شود که گزینه مناسبی برای بازسازی است.

قدرت چسبندگی بالایی دارد و قبل از استفاده با آب ترکیب می شود تا به صورت خمیری در بیاید اگر ترکیب آب و پودر رعایت نشود، چسبندگی آن دچار مشکل خواهد شد. به همین دلیل استفاده از این چسب به مهارت بالایی نیاز دارد.

برای چسباندن کاشی روی سطوح بتنی و رنگ شده از این چسب استفاده می شود.

برای چسباندن کاشی در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند مثل حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای چسباندن کاشی در مکان هایی که حرارت بالایی دارند مناسب است.

برای چسباندن یک متر مربع کاشی به سه الی پنج کیلوگرم چسب پودری نیاز است.

زمان خشک شدن چسب پودری بسیار کمتر از چسب خمیری است.

ما در گذشته مقاله ای در مورد بهترین چسب کاشی منتشر کرده ایم که می توانید در وینتو شیمی آن را مطالعه کنید.

چسب  کاشی خمیری چیست؟

چسب کاشی خمیری به صورت آماده عرضه می شود و نیاز به ترکیب با ماده خاص و آماده سازی ندارد بنابراین نیاز به مهارت خاصی هم ندارد و برای تازه کاران مناسب است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  کسب و کار با 700 میلیون

برای خشک شدن مدت زمان ۷۲ ساعت را لازم دارد.

برای مکان هایی که رطوبت بالا دارند مناسب نیست ولی برای اشپزخانه پیشنهاد خوبی است.

دارای محدودیت زمان مصرف هستند اگر در زمان مشخص شده استفاده نشود کارایی خود را از دست می دهند.

برای سطوح گچی و سنگی مناسب است.

برای یک متر مربع کاشی به ۵ تا ۷ کیلو گرم چسب خمیری نیاز است.

در صورتی که نیاز به مطالعه نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری دارید می توانید به صفحه مرتبط به آن مراجعه کنید.

روش آماده سازی چسب کاشی

اینکه از چه نوع چسبی استفاده کنیم روش آماده سازی آن متفاوت می شود البته چسب کاشی خمیری به صورت آماده عرضه می شود و  و نیازی  به  انجام اقدامات خاص به عنوان فرآیند آماده سازی ندارد بر خلاف چسب کاشی پودری که نیاز به آماده شدن دارد.

برای  آماده سازی چسب کاشی پودری مقدار مشخصی از پودر را با مقدار معینی آب مخلوط می کنند و خوب به هم میزنند تا کاملا با هم ترکیب شوند و پنج دقیقه به آن استراحت می دهند بعد از زمان استراحت مجددا هم می زنند تا به غلظت مناسب برسد.

نحوه استفاده از چسب کاشی

قبل از استفاده از چسب باید سطح زیرین را از گرد و غبار تمیز کرد. سطح زیرین عاری از هرگونه آلودگی  و کاملا یک دست باشد. دمای مکانی که در آن کاشی کاری انجام می شود باید دمای مناسبی باشد نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم باشد.  باید کاشی و سرامیک های قدیمی را تراش داد به این کار اصطلاحا «تیشه زنی» می گویند این کار باعث چسبندگی مناسب کاشی و سرامیک جدید می شود. اگر از ماله دندانه دار استفاده می شود باید عرض کاشی در جهت شیارها باشد تا هوای زیر کاشی بهتر خارج شود و با یک حرکت آرام چرخشی کاشی را در جای خود قرار دهند این کار باید قبل از خشک شدن سطح رویی چسب انجام شود و در آخر عمل تراز کردن کاشی ها با استفاده از شمشه تراز انجام می شود.

در مقاله «چسب ساختمانی چیست؟» در  مورد نحوه آماده  سازی و استفاده از چسب کاشی توضیحات بیشتری ارائه شد.

در انتهای مقاله «چسب کاشی چیست؟» لازم است به این نکته اشاره کنیم که خرید چسب با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و متناسب با سطح مکانی و ابعاد کاشی و سرامیک مورد استفاده باید چسب مناسب هم استفاده کرد  چرا که چسب و سرامیک متناسب با هم باعث افزایش قدرت اتصالات می شود جدا سازی  و چسباندن مجدد هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. در این مورد می توانید با کارشناسان وینتو شیمی تماس بگیرید و برای خرید چسب کاشی و یا خرید چسب ساختمانی مورد نیاز خود صحبت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *