وبلاگ

چسب کاشی استخری

چسب کاشی استخری-وینتو شیمی

چسب کاشی استخری را از وینتو شیمی خریداری کنید. وینتو شیمی به عنوان تولید کننده انواع چسب کاشی هم اکنون به تولید چسب کاشی می پردازد و این محصول را با قیمت رقابتی و تضمین کیفیت به دست مشتریان خود می رساند. خرید به صورت تک و عمده همراه با تخفیف ویژه امکان پذیر می باشد. جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مدیریت: 09125139379

چسب کاشی استخری یک چسب پلیمری است که به علت خاصیت بالای چسبندگی به عنوان ملات آب بندی استخر استفاده می‌شود. امروزه استفاده از آن به عنوان چسب کاشی کاری استخر رواج زیادی دارد. ما در این مقاله از وینتو شیمی قصد داریم نکات لازم در مورد چسب کاشی استخری را برای شما بیان کنیم.

شما با مطالعه این مطلب به جواب سوال‌هایی مانند: چسب کاشی استخری چیست؟ انواع آن کدام است؟ کاربردها و مزایای استفاده از این چسب چیست؟ زیرسازی کاشی استخر و طریقه چسباندن آن چگونه است؟ بهترین چسب کاشی استخری متعلق به چه برندی است و قیمت آن چند است؟ و… خواهید رسید. اگر به دلیل مشغله کاری فرصت مطالعه این مقاله را ندارید می‌توانید با یک تماس تمام راهنمایی‌های لازم را بدست آورید.

چسب کاشی استخری چیست؟

چسب کاشی استخری چیست؟

چسب کاشی استخری چیست؟

این چسب بر پایه سیمان، رزین‌های سینتتیک، مواد معدنی، پلیمر‌های تقویت شده و افزودنی‌های خاص ساخته می‌شود. قدرت چسبندگی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و برای نصب کاشی در محیط‌های مرطوب مانند حمام و خیلی مرطوب مانند استخر استفاده می‌شود. خواص آب بندی این چسب به گونه‌ای است که علاوه بر نفوذ ناپذیری آب به داخل سیستم از ورود آب‌های سطحی هم تا حد زیادی جلوگیری می‌کند و مانند یک عایق دوطرفه عمل می‌کند.

چون ساختار سوپرسیلیس‌های داخل چسب منظم است می‌تواند فشارهای هیدرولیکی بسیار بالایی را تحمل کند. به علت گیرایی و چسبندگی سریع آن، دیگر به توری مرغی و فایبرگلاس نیازی نیست. علاوه بر چسباندن کاشی‌های استخر به علت ویژگی‌هایی که دارد به عنوان چسب ملات هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای چسب کاشی استخری

مزایای چسب کاشی استخری

مزایای چسب کاشی استخری

  • این نوع چسب با محیط زیست کاملا سازگار است و آسیبی به آن نمی‌زند.
  • استفاده از چسب استخری باعث کاهش لغزندگی می‌شود.
  • قدرت چسبندگی و گیرایی بسیار بالایی دارد.
  • در برابر رطوبت کاملا مناسب است و به عنوان ملات آب بند استفاده می‌شود.
  • به علت مقاومت در برابر سرما و گرما برای سیستم‌های گرمایش و سرمایش از کف بسیار مناسب است.
  • آب را به خود جذب نمی‌کند و برای محیط‌های غوطه ور در آب کارایی بالایی دارد.
این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  معرفی ابزار های تراز کننده

انواع چسب کاشی استخری

معمولا این چسب‌ها به دو صورت پودری و خمیری تولید می‌شود. چسب پودری را مطابق دستور روی بسته باید با مقدار مشخص آب مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا ملاتی یک دست ایجاد شود. در حجم‌های بالا باید از همزن‌های صنعتی استفاده کرد تا مخلوط کاملا یک دست شود.

چسب خمیری کاشی استخر در واقع قبلا با آب مخلوط شده و آماده استفاده است. معمولا تاریخ انقضای این نوع چسب نسبت به نوع پودری کمتر است چون با آب مخلوط شده است و از لحاظ قیمتی نوع پودری آن مقرون به صرف‌تر می‌باشد. البته بعضی از برند‌های موجود در بازار چسب کاشی استخر را به صورت دوجزئی تولید و عرضه می‌نمایند که باید مطابق دستور‌العمل روی بسته آنها را با هم مخلوط کنید.

کاربردهای چسب کاشی استخری

  • استخر
  • جکوزی
  • سونای بخار
  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • آبنما
  • تمام محیط‌هایی که تماس مستقیم آنها با آب و رطوبت زیاد است.

زیر سازی کاشی استخر

قبل از کاشی کاری استخر باید زیرسازی آن کاملا آماده باشد. باید توجه داشته باشید که عمل کاشیکاری به عنوان روشی برای ضد آب کردن استخر نیست. شما باید پوسته زیرین را ضد آب کرده باشید که برای آن می‌توانید از ترکیب ژل میکروسیلیس و چسب آب بند بتن استفاده نمایید.

اگر پوسته بتنی کاملا صاف و صیقلی باشد می‌توان عملیات کاشی کاری را روی آن انجام داد وگرنه باید سطح قبل از کار کفشویی و رندر شود. سطح قبل از کار باید کاملا تمیز باشد و هیچ گونه آلودگی، ناهمواری و شکاف یا ترکی نداشته باشد. بهتر است قبل از کاشی کاری تست ضد آب بودن پوسته را بگیرید و بعد اقدام به کاشی کردن نمایید.

نحوه کاشی کاری استخر

کاشی‌های استخری باید استحکام بالا و جذب آب صفر داشته باشند. معمولا در سه نوع سرامیکی، سنگی و شیشه‌ای تولید می‌شوند. در فرایند کاشی کاری استخرباید به اصولی که بیان می‌کنیم پایبند باشید تا نتیجه کار ایده‌آل باشد:

  • درست کردن زیرساخت مناسب:

سطح زیرکار کاشی باید تراز باشد. اگر استخر را به صورت بتن ریزی یکپارچه با قالب ساخته باشید قاعدتا سطوح صاف و تراز است ولی اگر با روش‌های دیگر مثل آجر چینی استخر را ساخته‌اید باید سطوح تراز شود. برای تراز شده می‌توان از توری مرغی استفاده کرد، البته این روش چون به بتن آسیب می‌زند زیاد توصیه نمی‌شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین پودر بندکشی نانو

روش دیگر زخمی کردن قبل از ایجاد سیمان کاری است، در این روش مراقب باشید به سطح آب بندی آسیبی وارد نشود. اما بهترین روش شات کردن مخلوط  بتن و چسب بر روی سطوح می‌باشد. در این روش چسب بتن را با سیمان مخلوط کرده و روی سطوح می‌پاشند، سطح نا صافی که ایجاد می‌شود برای سیمان کاری بسیار مناسب است.

  • بند کشی کاشی‌ها:

با استفاده از پودر سنگ بین سرامیک‌ها را بند کشی می‌کنند. باید توجه داشته باشید که هیچ پستی و بلندی ایجاد نشود. برای اینکه نتیجه کار بهتر باشد به ملات بند کشی مقداری چسب اضافه نمایید تا درزهای بین سرامیک کاملا آب بندی شود.

  • بررسی شیب کف استخر:

کف استخر باید به سمت لوله خروجی شیبی اندک داشته باشد تا در هنگام شستن، تخلیه آب استخر به راحتی انجام شود و جایی آب راکد نماند.

  • نصب درپوش برای لوله‌های رفت و برگشت آب:

برای اینکه در لوله‌های ورودی و خروجی آب نخاله وارد نشود از ابتدای کار درپوش‌های آنها را ببندید.

  • بررسی ترک‌ها:

اگر ترک یا شکافی در دیواره‌ها یا کف استخر وجود داشته باشد باید مقاوم سازی انجام شود تا مشکلی برای آب بندی استخر پیش نیاید.

  • بررسی آب بندی:

مهمترین مرحله آب بندی استخر است که هم باعث زیبایی آن می‌شود و هم دوام آن را بالا می‌برد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آنها را استفاده کنید. از روش‌های قدیمی و سنتی مثل ایزوگام کردن تا روش‌های جدید مانند استفاده از ژل میکروسیلیس و چسب بتن آب بندی.

بعد از فرایند آب بندی باید در چند مرحله استخر یا جکوزی را از آب پر کنیم و دو تا سه روز صبر کنیم و میزان پایین آمدن آب را بررسی کنیم. در صورتی که نشتی مشاهده نشد می‌توانیم آب را تخلیه کنیم و بعد از خشک شدن نصب کاشی را انجام دهیم.

  • نصب کاشی:

برای نصب کردن کاشی‌های استخر باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • تابلوهای سرامیکی را طبق شماره‌های مندرج نصب کنید.
  • محل نصب اسکیمر باید به گونه‌ای باشد که لبه سرامیک بالا با اسکیمر هم سطح باشد.
  • دیواره‌ها و کف استخر را با مخلوط رقیق شده آب و چسب خیس کنید تا چسبندگی ملات بیشتر شود.
  • باید مطمئن شوید که اطراف اسکیمر نشتی ندارد.
  • موقعی که کاشی‌ها را نصب می‌کنید ضربه آرامی به آن بزنید تا چسبندگی آن با ملات بیشتر شود.
این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین چسب برای سرامیک شکسته

طریقه چسباندن کاشی استخری

مواد لازم برای چسباندن کاشی استخر عبارتند از: چسب کاشی، ماله یا قلموی مخصوص، ریسمان کار، تراز، شاغول، خط کش و یک عدد اوستا.

مراحل کار به صورت زیر می‌باشد:

  1. اگر چسب به صورت پودری می‌باشد باید آن را به میزان مشخص شده طبق دستور با آب مخلوط کنید.
  2. چسب پودری را باید به میزانی که می‌خواهید استفاده می‌کنید با آب مخلوط کنید چون بعد از اختلاط با آب و سفت شدن دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.
  3. سطح زیرکار باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشد. وجود آلودگی قدرت چسبندگی چسب را کاهش می‌دهد.
  4. سپس باید با ابزار دقیق خط کشی کنید و ریسمان ببندید.
  5. با ماله یا قلموی مخصوص چسب را به سطح بمالید، با دقت این کار را انجام دهید تا تمام اندازه یک کاشی را چسب زده باشید.
  6. کاشی را روی محل قرار دهید و با چکش پلاستیکی به آن ضربه بزنید، باید دقت داشته باشید تا از اندازه ریسمان پایین‌تر نرود.

قیمت چسب کاشی استخری

هنگامی که شما برای خرید چسب‌ ساختمانی به بازار می‌روید با قیمت‌های متفاوتی رو به رو می‌شوید. هر شرکت یا کارخانه تولید کننده چسب، با توجه به مواد تشکیل دهنده محصول خود، نامی بر روی آن می‌گذارد و خواص و ویژگی‌های خاصی را برای آن بر روی محصول درج می‌کند. طریقه مصرف، مواردی که می‌توان از محصول استفاده کرد و شرایط نگهداری از آن، نکات دیگری است که بر روی محصول درج می‌شود.

یکی از دلایل تفاوت قیمت متفاوت بودن فرمولاسیون چسب‌ هر برندی می‌باشد. متاسفانه بعضی از تولید کنندگان برای پایین آوردن قیمت از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند و مصرف کننده از ظاهر محصول پی به بی کیفیت بودن آن نمی برد. پس شما باید بهترین چسب کاشی استخری را از برند‌های مطرح و مطمئن خریداری نمایید.

شرکت وینتو شیمی با کادری مجرب و کارآزموده همیشه سعی در بهبود فرمولاسیون چسب‌های ساختمانی خود دارد و هرگز کیفیت را فدای قیمت نمی‌کند. چسب‌های ساختمانی محصولات حساسی هستند که در مکان‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند، کوچکترین کوتاهی در ساخت آنها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر با چسب کاشی استخری آشنا کنیم. کاربردها، مزایا و نحوه استفاده از آن را برای شما بیان کردیم. مشاوران ما در شرکت وینتو شیمی آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه چسب کاشی استخری و دیگر محصولات تولیدی شرکت هستند، با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *