وبلاگ

حلال چسب کاشی خمیری

حلال چسب خمیری وینتو شیمی

جهت مشاوره و خرید عمده با قیمت رقابتی با شماره های زیر تماس بگیرید.

09120753902

09125139379 

چسب اپوکسی دو جزئی

7,900,000 
  • کد (vs 02)
  • وزن: 2 کیلو
  • ارسال: به تمام ایران
  • جهت چسباندن قطعات آهن و بتن
  • استفاده برای درزگیری سنگ و سرامیک
  • چسباندن انواع سنگ های طبیعی و صفحات چوبی نما
  • چسباندن انواع کاشی، سرامیک و آجر
  • نصب آب نما و قاب آینه
  • تخفیف ویژه جهت خرید عمده (تماس بگیرید)

چسب اپوکسی دو جزئی کد (vs 01)

6,900,000 
وزن: 1 کیلو برند: وینتو شیمی ارسال: فوری به تمام ایران جهت خرید عمده تماس بگیرید  

چسب بتن استحکامی

900,000 9,900,000 
ویژگی های محصول:
  • افزایش استحکام
  • ایجاد چسبندگی و افزایش مقاومت کششی
  • آنتی باکتریال

چسب پودری سفید (الیافدار)

3,300,000 5,900,000 
ویژگی های محصول:
  • چسب پودری سفید الیاف دار مخصوص کاشی و سرامیک پرسلان، کف و سطوح سیمانی (قیمت 290000 تومان)
  • چسب پودری سفید (الیافدار) مخصوص سرامیک اسلب، کاشی پرسلان، کف و سطوح سیمانی (قیمت 490000 تومان)
  • چسب ویژه پودری سفید (الیافدار) مخصوص سرامیک اسلب، استخر کاشی پرسلان، قدرت چسبندگی به سطوح صیقلی روی دیواره کاشی سنگ و دیواره گچی (قیمت 590000 تومان)
  • دارنده گواهینامه و استاندارد کیفی ISO (10002، 9001، 10004، 45001، 14001، HSE_MS)

اگر در حوزه ساخت و ساز فعال هستید و یا در کار تعمیر و ترمیم منزل خود ماهر هستید و به اصطلاح اهل فن هستید، حتما چیزی در مورد حلال چسب کاشی خمیری شنیده اید. ما قصد داریم روش پاك كردن چسب از روي سراميك را به طور کامل در این جا توضیح دهیم.

در این مقاله از سایت تخصصی وینتو شیمی بهترین سایت برای خرید چسب ساختمانی، قرار است شما را با حلال چسب کاشی خمیری که بسیار برای کسانی که بیشترین تماس را با انواع چسب کاشی دارند آشنا کنیم.

اگر شغلتان به گونه ای ست که همیشه با چسب های کاشی و یا چسب خمیری و به طور کلی با هر نوع چسب دیگری سروکار دارید، اهمیت پرداختن به این موضوع را خیلی خوب میدانید؛ زیرا کار کردن با انواع چسب ها مشکلاتی را هم در پی دارد و آن چسبیدن چسب به روی کار، لباس و … است که به آسانی و به روش های معمول ممکن است تمیز نشود که برای هر کدام از این مشکلات یک روش و حلال خاص به کار برده می شود.

در صورتی که می خواهید پاسخ کاملی برای سوال چگونه چسب کاشی را پاک کنیم؟ داشته باشید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیا نیاز است تا درباره حلال چسب کاشی خمیری اطلاعات داشته باشم؟

از آنجایی که از چسب کاشی خمیری برای چسباندن کاشی بر روی سیمان، چوب، شیشه، کاشی های قبلی، استخر شنا و غیره با هر نوع زیرساختی اعم از سیمانی، چوبی، شیشه ای و … می شود، بنابراین به علت قدرت چسبندگی بالایی که دارد کندن این چسب از روی سطوح که به اشتباه بر روی آن ریخته شده کار آسانی نخواهد بود و اینطور هم نیست که بگوییم با نهایت دقت و ظرافت در کار اصلا چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب سرامیک چیست؟

پس خوب است علاج واقعه پیش از وقوع کنید و با روش پاک کردن جای چسب از روی کاشی آشنایی داشته باشید.

منظور از حلال چسب کاشی خمیری چیست؟

چسب های کاشی مانند هر چسب دیگری گاهی اوقات موقع کار به روی کاشی می چسبد که برای تمیز کردن آن ها باید به روش هایی که مشکل را حل می کند مسلط بود؛ زیرا همانطور که گفتیم این چسب ها قوی هستند و به راحتی و بدون دانستن تکنیک خاص از روی سطوح کاشی پاک نمی شوند.

بنابراین باید برای پاک کردن جای چسب از روی کاشی راه حلی پیدا کرد تا ضمن تمیز کردن کار از ایجاد خط و خراش روی کاشی به علت پاک کردن غیر اصولی چسب از روی کاشی پیشگیری شود.

حلال چسب چیست؟

قبل از اینکه روش های پاک کردن چسب کاشی خمیری از روی کاشی را بیان کنیم، ابتدا باید در مورد اینکه اصلا حلال چسب چیست و انوع حلال های چسب برای چسب های مختلف چه می تواند باشد مطالبی را بیان کنیم.

حلال چسب به زبان خیلی ساده شامل مواردی هستند که باعث می شود چسب در آن ها حل بشود و از بین برود؛ یعنی این قابلیت را دارد که مواد چسبی را در خود حل کند و دم دست ترین و رایج ترین حلال ها آب، سرکه و استون است که در بیشتر موارد خوب عمل می کنند.

از بین بردن چسب سنگ از روی سرامیک

با استفاده از مواد زیر که به راحتی در تمامی ابزار فروشی ها پیدا می شود می توانید اقدام به از بین بردن چسب سنگ از روی سرامیک و یا هر نوع چسب دیگری نمایید. انواع حلال برای پاک کردن چسب از روی سرامیک به شرح زیر می باشد:

  • اتانول
  • متانول
  • استون
  • ریموور
  • تتراکلرواتیلن
  • تولوئن
  • متیل استات
  • اتیل استات
  • هگزان
  • بنزن
  • آب

پاك كردن چسب كاشي از روي كاشي به همین سادگی با هر کدام از حلال های فوق قابل انجام است.

هرکدام از موارد بالا برای حل کردن یکسری از چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد مثلا برای رنگ جوهر از یک حلال خاص استفاده می شود.

اگر از لحاظ دیگر این حلال ها را دسته بندی کنیم تا بیشتر متوجه شوید می توان به انواع حلال چسب حرارتی، حلال چسب آهن، حلال چسب 123، حلال چسب سنگ و … اشاره کرد اما چون ما در ادامه مقاله می خواهیم به روش استفاده از حلال چسب کاشی خمیری بپردازیم دیگر وارد جزئیات دیگر حلال ها و روش استفاده از ان ها نمی شویم.

چسب خمیری از کجا بخریم؟  معرفی چسب خمیری و نحوه خرید در یک مقاله توضیح داده شده که می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات تکمیلی داشته باشید.

حلال چسب کاشی خمیری مناسب چیست؟

همانطور که می دانید چسب کاشی و سرامیک ملات چسبنده و قدرتمندی است که از آن برای چسباندن بتن، کاشی، موزاییک، فضاهای در تماس مداوم با آب همچون استخرها، حمام و … استفاده می شود که با توجه به اینکه این چسب ها برای چه سطوحی استفاده شده اند روش های مختلفی برای کندن این چسب ها از روی سطح مورد نظر وجود دارد که به طور مثال برای لکه چسب خمیری که بر روی کاشی ایجاد شده از روش کاردک و دریل چکشی استفاده می شود و در ادامه به توضیح کامل این دو روش می پردازیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  ژل میکروسیلیس

پاک كردن چسب كاشی از روی كاشی

پاک كردن چسب كاشی از روی كاشی-وینتو شیمی

 روش پاك كردن چسب از روي سراميك (حلال چسب درزگیر کاشی) به شرح زیر می باشد:

  1. استفاده از اسید استات: می‌توانید اسید استات را به مقدار کمی روی چسب بمالید و صبر کنید تا چسب نرم شود. سپس با استفاده از خنک کننده، مانند یک قطعه یخ یا دستمال مرطوب با یخ، چسب را خرد کنید و با یک پارچه تمیز پاک کنید.
  2. استفاده از الکل ایزوپروپیلیک: با استفاده از پارچه‌ای که الکل ایزوپروپیلیک روی آن بمالید، به آرامی روی چسب بمالید و صبر کنید تا نرم شود. سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید.
  3. استفاده از اتانول: اتانول هم می‌تواند برای پاک کردن چسب از روی کاشی مفید باشد. به مقدار کمی روی چسب بمالید و صبر کنید تا نرم شود. سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید.

قبل از استفاده از هر کدام از روش‌ها، لطفاً از اثرات آن بر روی کاشی اطمینان حاصل کنید. همچنین، همواره پیش از استفاده از هر محلولی بر روی سطح، تست کنید تا مطمئن شوید که به سطح آسیب نمی‌رسد.

کندن چسب خمیری با استفاده از کاردک

دم دست ترین حلال چسب کاشی خمیری ترکیب آبجوش و کمی سرکه است که سرکه را می توانید در صورت نیاز اضافه کنید.

برای این کار نیاز به یک کاردک فوق العاده تیز با دسته ای پهن دارید.

ابتدا آب را جوش می آورید که میزان مناسب آب جوش به ازای هر ده هزار متر مربع مساحت کاشی یک و نیم لیتر است.

آب جوش آماده شده را روی سطح کاشی ریخته و حدودا 40 الی 60 دقیقه صبر کنید تا آبجوش چسب را در خود حل کند.

اگر می خواهید قدرت حل کنندگی آبجوش را بالا ببرید، می توانید به اندازه 240 میلی لیتر و یا یک فنجان سرکه به آبجوش اضافه کرده و یک حلال چسب کاشی خمیری قوی تری بسازید و سپس آن را روی سطح کاشی بریزید.

بعد از گذشت زمان مورد نظر، کاردک تیزی را آماده کرده و با زاویه 45 درجه روی سطح کاشی نگه دارید و با استفاده از یک پتک محکم بر دسته انتهایی کاردک بکوبید.

حدودا 20 الی 30 ضربه برای کنده شدن چسب روی کاشی کافی ست. (عددی که برای تعداد ضربه ها ذکر کرده ایم نرمال آن چیزی ست که باید باشد و یک قاعده کلی نیست چون به هر حال این کار بستگی به قدرت ضربه دست شما دارد و نیز میزان چسبندگی چسب بر روی کاشی).

این عملیات ضربه را برای تمام قسمت هایی که چسب روی آن ها محکم چسبیده اجرا کنید. اگر احساس کردید که هنوز چسب ها به اندازه کافی حل نشده اند و زمان کندن آن ها نرسیده، دوباره مرحله ریختن آبجوش و سرکه را تکرار کنید.

به شیوه گرفتن کاردک و ورود آمدن ضربه دقت کنید.

در بین کار ممکن است نیاز داشته باشید تا دوباره لبه ی کارد را تیز کنید، برای این منظور کافی ست تا از سمباده استفاده کنید. نوک کاردک را با زاویه 20 درجه روی سنگ سمباده بکشید و این کار را به صورت رفت و برگشتی آنقدر تکرار کنید تا لبه کارد دوباره تیز شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  فوق روان کننده بتن چیست؟

روش تیز کرد نوک کاردک

در پایان کار اگر دیدید هنوز لکه های چسب روی کاشی وجود دارد که با ضربه های پتک و کاردک کنده نشده است، می توانید در مرحله آخر از سنگ جت استفاده کنید، به این صورت که سنگ جت را روشن کرده و با حرکت دادن آن به سمت بالا و پایین بر روی کاشی لکه های باقیمانده را از جای برکنید که البته سنگ جت وسیله ای نیست که به راحتی در دسترس عموم باشد و به همین خاطر افراد به کندن چسب با کاردک یا دریل اکتفا می کنند.

کندن چسب خمیری با استفاده از دریل چکشی

در این روش دیگر نیازی به کاردک ندارید و از خود دریل برای کندن و فسار آوردن به لکه های چسب کمک می گیرید. اگر دریل چکشی در دسترس شما قرار دارد بد نیست این روش را امتحان کنید.

ابتدا باید دریل چکشی را آماده کنید که برای این منظور نیاز به یک مته ی با شماره 5 یا 7 سانتی متری دارید. مته ی مورد نظر را در جایگاه خودش داخل دریل نصب کنید و نوک مته را با زاویه 45 درجه روی کاشی قرار دهید و با فشاریکه وارد می کنید چسب را بلند کنید.

زاویه مناسب بین مته و کاشی(45 درجه)

اگر چسب با ضخامت زیادی روی کاشی چسبیده باید زاویه ساخته شده با کاشی را کمتر کنید. برای این منظور توجه کنید که اگر خود دریل شما دارای تنظیمات خاصی است، باید طبق دفترچه راهنمای خودش آن را تنظیم کنید و اگر این امکان را ندارد، به طور دستی تنظیم کنید؛ یعنی در جایی که لکه های چسب محکم و ضخیم است، فشار دریل چکشی را بالا برده و از زاویه آن کم کنید.

در حین کار مواظب باشید تا زاویه مته ی دریل بیشتر از 45 درجه نشود که به وسیله شما آسیب می رساند. آخر سر اگر دیدید چیزی از چسب روی کاشی مانده می توانید با استفاده از یک قلم فولادی و یا همان کاردک و پتک شروع به پاکسازی سطح کاشی کنید.

سنگ فرز هم برای کندن چسب کاشی استفاده می شود اما این وسیله در دسترس عموم قرار ندارد و کار با آن هم کمی مشکل است و از عهده همه بر نمی آید و در صورت ندانستن قلق کار ممکن است خطر ساز باشد.

حلال چسب اپوکسی

چسب اپوکسی نیز یکی از قدرتمند ترین چسب های موجود است و قدرت آن به مراتب بیشتر از چسب خمیری است و یکی از سوالات مشتریان در مورد پاک کردن چسب اپوکسی است که به شرح زیر می باشد:

برای حلال چسب اپوکسی، معمولاً می‌توان از مواد شیمیایی مانند استون، اسید استیک یا اسید استیک آمینه استفاده کرد.

این حلال‌ها معمولاً قابلیت حل کردن چسب اپوکسی را دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا قطعات را از هم جدا کنید یا اثرات چسب اپوکسی را از سطح‌ها پاک کنید.

با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع حلال، دستورالعمل تولید کننده را به دقت مطالعه کرده و اطمینان حاصل کنید که حلال مورد استفاده برای ماده اپوکسی شما مناسب است و به سطح مورد نظر خسارت نمی‌رساند.

همچنین، از ابزارهای حفاظتی مناسب مانند دستکش‌ها و عینک محافظ هنگام استفاده از حلال استفاده کنید و از استفاده در مکان‌های خوب تهویه‌شده اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

آنچه در این مقاله به زبانی ساده برای شما مخاطبین عزیز و همیشه همراه سایت وینتو شیمی بیان شد، مطالبی مفید و کاربردی در رابطه با حلال چسب کاشی خمیری بود و همچنین به روش هایی که می توان به وسیله آن ها این چسب ها را از روی سطح کاشی پاک کرد اشاره ای کردیم و توانمندی شما را در این زمینه افزایش دادیم.

در صورتیکه قصد خرید انواع چسب ساختمانی را دارید و یا در مورد نحوه کار با هر کدام از محصولات سایت وینتو شیمی سوالاتی دارید، می توانید آن را با مشاوران و متخصصان سایت در میان بگذارید و از این طریق پروژه خود را حرفه ای تر جلو ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *