وبلاگ

انواع چسب های خمیری

انواع چسب های خمیری-وینتو شیمی

جهت مشاوره و خرید عمده با قیمت رقابتی با شماره های زیر تماس بگیرید.

09120753902

09125139379 

چسب اپوکسی دو جزئی

7,000,000 
  • کد (vs 02)
  • وزن: 2 کیلو
  • ارسال: به تمام ایران
  • جهت چسباندن قطعات آهن و بتن
  • استفاده برای درزگیری سنگ و سرامیک
  • چسباندن انواع سنگ های طبیعی و صفحات چوبی نما
  • چسباندن انواع کاشی، سرامیک و آجر
  • نصب آب نما و قاب آینه
  • تخفیف ویژه جهت خرید عمده (تماس بگیرید)

چسب اپوکسی دو جزئی کد (vs 01)

6,900,000 
وزن: 1 کیلو برند: وینتو شیمی ارسال: فوری به تمام ایران جهت خرید عمده تماس بگیرید  

چسب اپوکسی دو جزئی کد (vs 03)

وزن: 4 کیلو برند: وینتو شیمی ارسال: فوری به تمام ایران جهت خرید عمده تماس بگیرید  

چسب بتن استحکامی

900,000 9,900,000 
ویژگی های محصول:
  • افزایش استحکام
  • ایجاد چسبندگی و افزایش مقاومت کششی
  • آنتی باکتریال

چسب پودری سفید (الیافدار)

3,300,000 5,900,000 
ویژگی های محصول:
  • چسب پودری سفید الیاف دار مخصوص کاشی و سرامیک پرسلان، کف و سطوح سیمانی (قیمت 290000 تومان)
  • چسب پودری سفید (الیافدار) مخصوص سرامیک اسلب، کاشی پرسلان، کف و سطوح سیمانی (قیمت 490000 تومان)
  • چسب ویژه پودری سفید (الیافدار) مخصوص سرامیک اسلب، استخر کاشی پرسلان، قدرت چسبندگی به سطوح صیقلی روی دیواره کاشی سنگ و دیواره گچی (قیمت 590000 تومان)
  • دارنده گواهینامه و استاندارد کیفی ISO (10002، 9001، 10004، 45001، 14001، HSE_MS)

انواع چسب های خمیری موجود در صنعت ساختمان سازی، دارای یک ویژگی بارز و مشترک هستند و آن، سهولت در استفاده از آن ها به هنگام کار است. همواره خرید چسب ساختمانی که چسب های خمیری را هم شامل می شوند، براساس نوع نیازهایی که رفع می کند، انجام می پذیرد. برای مثال چسب ساختمانی مورد نیاز، برای چسباندن کاشی های سرویس بهداشتی، قطعا با چسبی که مناسب فضای خشک است، متفاوت خواهد بود.

تولید و استفاده از چسب خمیری (چسب ساختمانی) زمانی گسترش پیدا کرد که ملات های سنتی دیگر مانند گذشته، نتوانستند رضایت عموم را جلب کنند. این اتفاق به چند دلیل رخ داد:

1- با سر به فلک کشیدن ساختمان ها و برج ها، نیاز به ملاتی با چسبندگی، مقاومت بالا و سبک تر از ملات های سنتی احساس شد.

2- با بزرگتر شدن ابعاد تایل ها (کاشی، سرامیک و…) دیگر، ملات سنتی، نمی تواند اتصال و پیوند قوی بین تایل و سطح زیرینش ایجاد کند؛ چرا که بزرگ بودن تایل، باعث حبس شدن هوای بسیاری بین تایل و سطح زیر کار می شود و در کوتاه مدت، لق شدگی تایل، رشد کپک، باکتری، جلبک و… را در پی خواهد داشت.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در مشهد

3- وزن سازه در استحکام آن بسیار موثر است. انواع چسب های خمیری که تنها بخشی از چسب های ساختمانی هستند، باعث کاهش محسوس وزن سازه می گردد.موارد فوق تنها قسمتی از معایب ملات های قدیمی و دلایل تولید چسب های خمیری بودند.

همان طور که گفته شد، بارزترین ویژگی این چسب ها یا بهتر بگوئیم مهم ترین دلیل محبوبیت چسب های خمیری در بین پیمانکاران و متخصصین این حوزه، سهولت به هنگام استفاده از آن ها و در نتیجه افزایش سرعت انجام کار است. ناگفته نماند که این چسب ها مزایای دیگری نیز دارند که حتما به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در مقاله امروز سایت وینتوشیمی، انواع چسب های خمیری را خواهیم شناخت، با مزایای آن ها آشنا خواهیم شد و از کاربرد های آن ها، قیمت شان، روش تولید و… سخن خواهیم گفت.

انواع چسب های‌ خمیری

براساس کاربرد، این چسب ها به چند دسته تقسیم می شوند، در ادامه به معرفی و ذکر کاربرد، مزایا و روش استفاده انواع چسب های خمیری می پردازیم:

چسب کاشی خمیری

این چسب ترکیبی از پلیمرها، ترکیبات آب بندکننده، مواد پرکننده و تقویت کننده است. چسبندگی بسیار بالای این محصول، آن را مناسب استفاده در محیط های مرطوب، مانند سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، محیط های غرق آب مانند استخرها و آب نماها کرده است.

کاربرد

در هر بخشی از ساختمان که در آن سرامیک، کاشی یا دیگر تایل ها استفاده می گردند، می توانید از این چسب ها استفاده کنید. در ذیل به تعدادی از کاربردهای این چسب اشاره شده است:

جهت نصب تایل (کاشی، سرامیک و…) بر روی کلیه سطوح مانند سطوح گچی، سیمانی، تایل قدیمی و…

مناسب تمام محیط ها به خصوص محیط های مرطوب

مزایا

استفاده آسان از آن به هنگام کار

کاهش وزن سازه

کاهش مصرف آب

جلوگیری از رشد باکتری، جلبک و…

مانع نفوذ رطوبت به سطح زیر تایل ها

دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا

مقرون به صرفه

صرفه جویی در وقت

دارای قدرت آب بندی بالا

غیر قابل حل بودن در محیط مرطوب، بعد از خشک شدن چسب

قابل اعمال بر روی انواع سطوح

روش استفاده از چسب های کاشی خمیری در سطوح مختلف

سطوح گچی

چنانچه قصد نصب تایل بر روی سطوح گچی را دارید، ابتدا باید سطح گچی را از یکدست و تمیز کنید. یکدست از آن جهت که فرورفتگی ها را پر کنید و برجستگی را بتراشید، و تمیز از آن جهت که سطح عاری از آلودگی هایی مانند دوده، خاک و… باشد.

از آنجا که سطوح گچی به طور طبیعی دارای رطوبت بیشتری نسبت به سایر سطوح هستند، باید با پرایمر سطح آن را بپوشانید تا آب بندی شود. این کار به این دلیل است که چسب کاشی خمیری نیز در ترکیبات خود دارای مقادیری آب می باشد. جهت ادغام نشدن آب سطوح گچی با چسب کاشی خمیری و جلوگیری از کاهش چسبندگی چسب، استفاده از پرایمر ضرورت دارد.

بعد از اتمام زیرسازی، چسب کاشی خمیری را به اندازه 60 درصد سطح تایل، بر پشت آن پهن کرده و به سطح می چسبانیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع چسب های ساختمانی و صنعتی

سطوح سیمانی

برای نصب تایل های مختلف بر روی سطوح سیمانی نیز لازم است ابتدا سطح زیر کار را به مانند آنچه که در سطوح گچی گفته شد، آماده کنید. نکته ای که قبل از شروع نصب تایل بر روی سطوح سیمانی، باید به آن توجه کرد، این است که این سطوح بسیار دیر خشک می گردند، پس لازم است که ابتدا به عنوان نمونه، در بخش کوچکی از آن تایلی را نصب کنید. بعد از مدتی سعی کنید تایل را از دیوار جدا کنید، اگر تایل به راحتی جدا شد و پشت آن خالی از چسب بود (در حالت نرمال وقتی تایلی از سطح کار جدا می گردد، باید نیمی از چسب خمیری بر پشت آن چسبیده باشد)، بهتر است کار نصب را به روزهای آتی موکول کنید تا  سیمان ها کاملا خشک شوند.

بعد از خشک شدن سیمان، ادامه کار را مانند مورد فوق انجام دهید.

سطوح صیقلی

اگر قصد بازسازی در قسمت های صیقلی منزل، مانند کف آشپزخانه را دارید و در حین حال امکان تخریب کاشی های قدیمی را ندارید، می توانید کاشی های جدید را بر روی کاشی قدیمی نصب کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که سطوح صیقلی مانند کاشی را باید شیار بیندازید، سپس شروع به نصب کاشی های جدید با چسب کاشی خمیری نمائید.

چسب خمیری بتن

چسب خمیری بتن

چسب خمیری بتن از دیگر چسب های ساختمانی معروف در صنعت ساختمان سازی است. این چسب دارای مزایای بسیاری است که باعث شده در هر پروژه ای حضور داشته باشد.

کاربردها

از این چسب قوی در اماکنی که در تماس بیشتری با آب و مواد شیمیایی دارند و همچنین مکان هایی که احتمال سائیدگی در آن ها بیشتر از سایر مکان هاست، استفاده می گردد. استخرها، کارخانجات و کشتارگاه ها، نمونه ای از مکان هایی است که چسب خمیری بتن در متریال آن به کار رفته است.

از دیگر کاربردهای این چسب، بهبود بخشیدن به ساختار ملات های سنتی، تقویت و از بین بردن ترک ها و شکاف های ایجاد شده در بلوکه و بتن از طریق پر کردن آن هاست. برای منعطف کردن چسب های پودری نیز می توان از چسب خمیری بتن بهره جست. ناگفته نماند که نام دیگر چسب خمیری بتن، پیوندزا است. با توجه به کاربردهای گفته شده این چسب، حتما به دلیل این نامگذاری پی برده اید.

مزایا

افزایش سرعت اجرایی کار

مقرون به صرفه

مقاوم در برابر انقباض و انبساط هایی که در اثر سرما و گرمای شدید رخ می دهد. دلیل این مقاومت بالا، حفظ خاصیت الاستیک حتی بعد از سفت شدن است.

افزایش چسبندگی

مقاوم در برابر ضربه

آب بندی قوی

روش استفاده

مانند دیگر چسب ها، چسب خمیری بتن نیز به سطح زیرین یکدست و تمیزی نیاز دارد تا بتواند ویژگی های خود را حفظ کند.

چسب خمیری بتن در دمای بالا به سرعت و در دمای پایین به سختی، سفت می شود. دمای مورد علاقه این چسب ها بین منفی 5 و مثبت 5 درجه سانتی گراد است.

این چسب برای کارایی بهتر، نیاز به شیارهایی با عمق حداقل 4 میلیمتر دارد. برای ایجاد این شیارها وجود ماله دندانه دار ضروری است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  استفاده از چسب اپوکسی در تعمیر ساختمان

چسب خمیری درزگیر

چسب خمیری درزگیر-وینتو شیمی

  این چسب پر کاربرد، اگر در خانه همه ما نباشد، حداقل در دوسوم آن ها حضور خواهد داشت آن هم از نوع پر رنگ. دلیل این حضور، وجود کاشی ها و سرامیک هایی با بندکشی های مخدوش و قدیمی است.

کاربرد

این چسب ها فاصله بین دو تایل را پر می کند.

تعمیر بندکشی های فرسوده

ضد آب کردن درزهای موجود در محیط هایی مانند حمام و…

مزایا

ضد آب

ضد باکتری

مقاوم در برابر مواد شوینده اسیدی و بازی

دوام بالا در برابر گرما و سرمای زیاد

روش استفاده

برای استفاده از این محصول، لازم است سطح مورد نظر کاملا خشک باشد.

سطح باید عاری از هر نوع آلودگی باشد تا چسب درزگیر به خوبی عمل کند.

اگر این چسب به سطح بچسبد و خشک گردد، خلاصی از دست آن راحت نخواهد بود، پس به موقع، یعنی کمی بعد از اتمام درزگیری، سطح را با دستمالی مرطوب تمیز کنید.

 چسب خمیری اپوکسی

چسب خمیری اپوکسی-وینتو شیمی

  یکی دیگر از چسب های پرکاربرد در صنعت ساختمان، چسب خمیری اپوکسی است. این چسب نیز مانند دیگر چسب های ساختمانی در جهت رفع ایرادات در سازه ها تولید شده اند.

کاربرد

رفع نشتی در لوله های گاز، آب و…

بستن سائیدگی های ایجاد شده در بدنه مخازن فلزی، آلومینیمی و…

مزایا

چسبیدن به بسیاری از مواد مانند فلز، پلاستیک، آلومینیوم و…

مقاوم در برابر خوردگی

دارای مقاومت بالا در برابر فرسایش

عایقی قوی برای کابل ها

مقرون به صرفه؛ چرا که در گذشته وقتی نشتی در مخازن صورت می گرفت، باید کل بدنه با هزینه ای بالا تعویض میشد، اما الان به لطف چسب های خمیری اپوکسی، می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.

روش استفاده

سطح کار را با فشار بخار یا پاک کننده ای قوی تمیز کنید.

این چسب ها از دو جزء تشکیل شده اند، پس دقت کنید که از هر جزء، به همان مقداری که روی بسته بندی درج شده است، داخل همزن بریزید.

بعد از ادغام کامل دو جزء، چسب شما آماده اعمال بر روی سطح مورد نظرتان است.

روش تولید انواع چسب های خمیری

روش تولید انواع چسب خمیری، در هر شرکت تولید کننده، متفاوت است و مخصوص به همان شرکت است. اما یک دستور کلی برای تهیه چسب های خمیری وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه آمده است:

در تولید انواع چسب های خمیری، نیاز به ابزار مشترک بسیاری همچون مخلوط کن ساده بدون کندانسو، ظرف های شیشه ای مخصوص این کار، ظروف ضد زنگ استیل و همزن های متنوع است.

به طور کلی غلظت و حالت خمیری این چسب ها، به خاطر وجود مجموعه ای از عناصر، مانند مواد معدنی خاص و امولسیون است. این مواد نقش بسزائی در بالا بردن مقاومت این چسب ها دارند.

قیمت انواع چسب های خمیری

قیمت این چسب ها به قیمت تمام شده مواد اولیه، مقدار سود تولید کننده، درجه کیفیت و… بستگی دارد. برای خرید چسبی با قیمت رقابتی و تضمینی، سایت وینتو شیمی انتخاب خوبی است.

چکیده کلام

چسب های ساختمانی از مهم ترین متریال هایی است که وجودشان در هر پروژه ای، منافع بسیاری را برای افراد حاضر در آن پروژه، به خصوص پیمانکاران و صاحبان ملک به ارمغان می آورند. دسته ای از چسب های ساختمانی، انواع چسب های خمیری هستند که عنوان مقاله امروز ما بود.

در مقاله فوق به معرفی انواع چسب های خمیری که در صنعت ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردارند، پرداخته شد. کاربردها، نحوه استفاده و مزایای هر یک را بررسی کردیم تا با شناخت هریک، بتوانید چسب مورد نیاز خود را از سایت های معتبری مانند وینتو شیمی، انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *