وبلاگ

چسب بتن استحکامی چیست؟

چسب بتن استحکامی چیست-وینتو شیمی

چسب بتن استحکامی

900,000 9,900,000 

ویژگی های محصول:

  • افزایش استحکام
  • ایجاد چسبندگی و افزایش مقاومت کششی
  • آنتی باکتریال

چسب بتن استحکامی چیست؟ امروزه در صنعت ساختمانی از افزودنی های مختلفی برای افزایش مقاومت بتن و افزایش خاصیت چسبندگی بتن استفاده می شود که یکی از این افزودنی ها چسب بتن استحکامی است.

عمده کاربرد این چسب در پروژه های تعمیراتی است. گاها پیش آمده که یک پروژه ساختمانی در نیمه کار رها شده است و برای ادامه بتن ریزی نیاز بوده تا با ماده ای مستحکم بتن جدید با بتن قدیم پیوند داده شود.

در این مرحله برای گیرش نهایی بتن از چسب بتن استفاده می شود تا ذرات بتن چسبندگی بیشتری داشته باشند و خواص آن افزایش پیدا کند.

از چسب بتن استحکامی به منظور کارهای تعمیراتی هم استفاده می شود. با این چسب ملات جدید روی ملات قدیمی به خوبی قرار می گیرد و ضعف های بتن از قبیل مقاومت و نفوذ پذیری کاهش پیدا می کند.

چسب بتن استحکامی پلیمری است که از رزین های مصنوعی همو پلیمر فرموله و تولید شده است.

این چسب به راحتی با آب و سیمان بتن واکنش نشان می دهد. در نهایت ترکیب آن با بتن باعث افزایش مقاومت خمشی، کششی و دوام بتن می شود.

مهمترین خواصی که برای این افزودنی عنوان شده است بالا بردن خاصیت چسبندگی بتن است که در ادامه بیشتر با ویژگی ها و مزایای این محصول آشنا می شویم.

ویژگی های چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ این چسب پلیمری است که از رزین های مصنوعی تولید می شود. این محصول به راحتی با آب و سیمان بتن ترکیب می شود و در پروژه های ساختمانی باعث افزایش چسبندگی بتن یا ملات می شود.

از مهمترین خواص این ماده بالا بردن مقاومت کششی، خمشی و دوام بتن است. در کارهای تعمیراتی این چسب استفاده چشمگیری دارد چون باعث افزایش چسبندگی بتن تازه با بتن قدیمی می شود. استفاده از این افزودنی موجب کاهش نفوذپذیری بتن و ملات می شود از این رو در پروژه های آب بندی هم کاربرد ویژه ای دارد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  کسب و کار با 400 میلیون

موارد استفاده از چسب بتن استحکامی

موارد استفاده از چسب بتن استحکامی-وینتو شیمی

خرید چسب بتن و چسب بتن استحکامی به منظور کاربردهای مختلفی انجام می شود. بیشترین کاربرد این چسب برای پروژه های تعمیراتی است. چون با این چسب به راحتی می توان روی پروژه های قدیمی مصالح جدید را اجرا کرد.

گاها سازه های قدیمی دچار آسیب دیدگی می شوند که برای ترمیم آن ها بهترین متریال چسب بتن است.

در نماسازی روی بتن قدیمی هم می توان از این چسب استفاده کرد. چون چسب بتن خاصیت آب بندی دارد و از نفوذ آب جلوگیری می کند.

خاصیت آب بندی این چسب باعث شده تا در آب بند کردن منابع، ترمیم آسیب دیدگی کانال های آب؛ کف سالن های صنعتی، پایه پل ها، استخرهای بتنی و… از این محصول استفاده شود.

بیشترین کاربرد این محصول برای پروژه های تعمیراتی است چون به خوبی با ملات ترکیب می شود و از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن جلوگیری می کند و افزایش عمر سازه های بتنی را به دنبال دارد.

نحوه استفاده از چسب بتن استحکامی

روش مصرف چسب بتن استحکامی چیست؟ نحوه استفاده از چسب بتن با توجه به کارایی آن متفاوت است.

برای چسباندن بتن جدید به بتن قدیم باید ابتدا سطح مورد نظر از آلودگی، روغن و چربی، رنگ و نقاط سست تمیز شود. سپس یک لایه ضخیم و غلیظ از چسب روی بتن قدیمی اجرا می شود. بعد به میزان 4 الی 6 درصد از وزن سیمان به بتن چسب اضافه می شود.

برای آب بندی داخلی بتن باید مقداری از چسب با آب یا بتن آماده ترکیب شود. توجه داشته باشید که برای هر متر مکعب بتن باید یک دقیقه عملیات میکس انجام شود. برای آب بندی باید چسب به میزان 3 به 1 با آب ترکیب شود و بعد این ترکیب به بتن اضافه شود.

برای استفاده در کارهای ترمیمی باید لایه ای از چسب روی سطح مورد نظر کشیده شود و بعد به میزان 3 الی 5 درصد وزن ملات چسب زده شود و مخلوط نهایی روی سطح چسب زده اجرا شود.

میزان مصرف چسب بتن استحکامی

پارامترهای مختلفی روی میزان استفاده دقیق از چسب بتن استحکامی تاثیر می گذارند. در واقع دمای محیط، نوع سیمان، میزان ناهمواری سطح اجرا، نوع مصالح مصرفی و… همگی در میزان مصرف چسب تاثیر گذار هستند.

البته میزان مصرف معمول این چسب برای آب بندی داخلی حدود 5 تا 9 درصد وزن سیمان مصرفی است. برای ملات ترمیمی حدود 3 تا 5 درصد وزن ملات و برای اضافه کردن به بتن برای افزایش چسبندگی به بتن قدیمی حدود 4 تا 6 درصد وزن سیمان از این چسب استفاده می شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  خرید ژل میکروسیلیس الیاف دار

 مزایای چسب بتن استحکامی

مزایای چسب بتن استحکامی-وینتو شیمی

مزایا و خواص چسب بتن استحکامی عبارتند از:

  • افزایش چسبندگی بتن، مصالح ساختمانی و سنگی؛
  • افزایش مقاومت فشاری بتن؛
  • بالا بردن مقاومت شیمیایی، سایشی، کششی؛
  • کاهش پیدا کردن انقباض و جمع شدگی بتن و در نتیجه کاهش ترک های انقباضی؛
  • کاهش میزان نفوذپذیری بتن؛
  • بالارفتن میزان انعطاف پذیری بتن و ملات؛
  • جلوگیری از ترک خوردن ناشی از جمع شدگی بتن؛
  • عدم افت بتن در محیط های قلیایی؛
  • افزایش مقاومت بتن در برابر نمک های یخ زدا؛
  • بالا رفتن میزان پایایی و دوام بتن؛
  • امکان کاهش آب مصرفی بتن تا 5 درصد؛
  • بالا رفتن میزان مقاومت بتن در برابر سیکل های ذوب و یخبندان؛
  • ممانعت از ترک خوردن بتن.

معایب چسب بتن استحکامی

معایب چسب بتن استحکامی چیست؟ در کنار مزایای متعددی که برای این محصول عنوان شده است معایب این چسب چندان چشمگیر نیستند. این محصول برای ترمیم آسیب دیدگی های سطحی بسیار مناسب است. اما زمانی که آسیب دیدگی عمیق باشد دیگر چسب توانایی ترمیم ندارد.

در ترکیبات این چسب مواد شیمیایی خطرناک استفاده شده است که برای سلامتی انسان و محیط زیست خطر آفرین هستند. در صورت برخورد این ماده با پوست باید سریعا پوست شستشو داده شود تا آسیب نبیند. مدت زمان خشک شدن این چسب حدود 7 روز است. در واقع 7 روز طول می کشد تا چسب سخت شود در نتیجه این کار باعث طولانی تر شدن زمان پروژه می شود.

قیمت چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی چیست و چه فاکتورهایی روی قیمت آن تاثیر می گذارند؟ چسب بتن در انواع مختلفی تولید می شود و این فاکتور مهمترین عامل برای قیمت گذاری محسوب می شود.

چسب بتن در نمونه های مایع و پودری عرضه می شود. برای دریافت اطلاعات تخصصی در خصوص نوع چسب، کاربرد، نحوه آماده سازی و قیمت محصول می توانید با کارشناسان وینتو شیمی تماس بگیرید.

به طور کلی نوع چسب و سطحی که چسب روی آن اجرا می شود روی قیمت تاثیر گذار هستند. البته فاکتورهای دیگری از قبیل برند تولید کننده، مواد اولیه ساخت چسب، مدت زمان تاریخ انقضا و ماندگاری چسب، کیفیت متریال های به کار رفته شده در ساخت، نوع رزین مصرفی، غلظت مواد جامد مصرفی و… روی قیمت نهایی چسب تاثیر می گذارند.

موارد ایمنی و شرایط نگهداری چسب بتن استحکامی

موارد ایمنی چسب بتن استحکامی چیست؟ چسب بتن یک ماده خطرناک برای سلامتی انسان و محیط زیست است. این ماده نباید به هیچ وجه بلعیده شود و یا با چشم ها تماس داشته باشد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع چسب شیمی ساختمان

اگر این چسب با دهان یا چشم ها تماس داشت باید فورا شسته شود. در صورت خوردن چسب باید سریعا به پزشک مراجعه شود. این ماده آتش زا نیست. در نتیجه عایق خوبی برای ملات ساختمانی به شمار می رود.

معمولا این ماده با تاریخ مصرف یک ساله تولید می شود. چسب باید به دور از نور آفتاب و رطوبت نگهداری شود.

بهترین دما برای نگهداری این چسب 15 تا 35 درجه سانتی گراد است. حجم بسته بندی این چسب می تواند مطابق با سفارش مشتری باشد.

نکات مهم در خرید چسب بتن استحکامی

نکات مهم در خرید چسب بتن استحکامی-وینتو شیمی

چسب بتن استحکامی چیست و چه نکاتی حین خرید این چسب پر اهمیت هستند؟ شرکت های مختلفی انواع چسب ساختمانی را تولید می کنند اما بهتر است هنگام خرید حتما به نحوه تولید و ترکیبات چسب دقت کنید.

  • چسب بتن باید از رزین های هموپلیمر و یا کوپلیمر پایه آب و یا ترکیبی از این ماده فرموله و ساخته شده باشد.
  • به ظرف بسته بندی چسب دقت کنید. چسبی که داخل ظرف ریخته می شود نباید بیشتر از یک بند انگشت آب انداخته باشد. اگر مقدار آب بیشتر از یک بند انگشت باشد به اصطلاح چسب دو فاز شده است. البته اگر چسب برای مدتی طولانی در یک جا ساکن باشد و یا در ترکیبات چسب از غلظت دهنده و نگهدارنده استفاده نشده باشد امکان آب انداختن بیش از حد آن وجود دارد.
  • توجه کنید که حتما قبل از خرید چسب آن را تست کنید تا از فرمولاسیون صحیح چسب مطمئن شوید. در این چسب ها از پودرهای معدنی مانند کربنات و تالک و… برای افزایش غلظت استفاده می کنند.
  • برای تست چسب کافیست که مقداری از آن را بین دو انگشت لمس کنید اگر زبری و تخلخلی مانند سنگ دانه در هنگام لمس احساس شود. به این معنی است که در فرمولاسیون چسب از پودرهای معدنی استفاده شده و کارایی بتن را کاهش داده است.

جمع بندی

همانطور که گفته شده در مقاطع زمانی خاصی نیاز است که در ملات ساختمانی یک سری تغییرات ایجاد شود تا استحکام بتن و مقاومت آن بالا برود.

چسب بتن استحکامی یکی از همین افزودنی های پرکاربرد در پروژه های ساختمانی است که یک نوع پلیمر مصنوعی می باشد.

این ماده پس از ترکیب با بتن، قدرت چسبندگی آن را افزایش می دهد و فضاهای خالی بین سنگدانه ها را پر می کند.

با ترکیب این چسب با بتن نفوذپذیری کاهش پیدا می کند. این چسب زمان طولانی تری برای خشک شدن نیاز دارد. اما بعد از خشک شدن قابل انحلال با آب نیست. چسب بتن استحکامی یکی از محصولات اصلی وینتو شیمی است. شما می توانید انواع مختلف چسب ساختمانی با ترکیبات متفاوت را بررسی و در صورت نیاز به صورت عمده و تک خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *