وبلاگ

نصب سرامیک روی سرامیک

نصب سرامیک روی سرامیک-وینتو شیمی

ممکن است با گذشت زمان سرامیک های کف ساختمان یا سرامیک های روی دیوار منزل یا محل کارتان قدیمی شده باشند و یا دچار ترک خوردگی یا فرسودگی شوند و شما تصمیم به تعویض آن ها گرفته باشید، اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که کندن سرامیک های قدیمی علاوه بر هزینه بالایی که دارند باعث آسیب رساندن به سرامیک های کناری نیز می شود، به همین دلیل بهترین گزینه نصب سرامیک روی سرامیک است، که برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد.

یکی از این روش ها استفاده از ملات چسب است که برای ساخت ملات ابتدا باید اقدام به خرید چسب ساختمانی کنید. در ادامه مقاله به آموزش روش نصب سرامیک روی سرامیک و معایب و مزایایی آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

آموزش نصب سرامیک روی سرامیک

در اولین مرحله نیاز به وسایل و ابزار لازم برای نصب سرامیک روی سرامیک دارید، به عنوان مثال موارد زیر از جمله وسایل ضروری قبل از شروع کار است:

  • سرامیک
  • چسب سرامیک
  • اسپیسر
  • سنباده مش ۸۰
  • فرز با سنگ مخصوص مصالح
  • ماله کنگره‌دار
  • ماسک، دستکش، عینک ایمنی
  • کاردک یا فرز همه کاره

رفع ایرادات سرامیک‌های قدیمی

در مرحله بعدی باید اطمینان داشته باشید که سرامیک قدیمی به خوبی و محکمی در محل خود جای دارد برای این کار کافیست با یک پوتک چوبی به آرامی ضربه ای به سرامیک وارد کنید اگر محکم نباشد صدای ضربه به شکل دیگری خواهد بود و حتما باید آن را جدا کرده و با ملات آن را پر کنید، توجه داشته باشید اگه سرامیک قدیمی لقی داشته باشد سرامیک جدید نیز همین ایراد را خواهد داشت.

هم سطح کردن سطح زیرین

هم سطح کردن سطح زیرین-وینتو شیمی

 بعد از اینکه ایرادهای سرامیک قدیمی را رفع کردید حالا باید سطحی کاملا یکدست و همتراز داشته باشید، بهتر است از یک تراز که 120 سانتی متر طول دارند استفاده کنید تا بتوانید به کمک آن ناهمواری های سطح را عیب یابی کرده و به کمک فرز اصلاح کنید تا سطحی کاملا یکدست داشته باشید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  مزایا و معایب روان کننده بتن

تراشیدن سطح سرامیک‌های قدیمی

در این مرحله از نصب سرامیک روی سرامیک، به یک سنباده لرزان نیاز دارید تا به کمک آن خش های ریزی را روی سطح سرامیک قبلی ایجاد کنید، اینکار باعث شده سرامیک جدید به نحوه ای عالی بر روی سرامیک قدیمی بچسبد.

توجه داشته باشید شما باید به کمک یک کاردک خرده سرامیک های که روی سطح پخش شده اند را از روی سطح جدا کرده، سطح را جارو زده و در پایان آن را با آب و مواد تمیز کننده شستشو دهید و سپس خشک کنید تا سطحی کاملا تمیز، براق، و یک دست داشته باشید.

ماده سازی ملات

مرحله بعدی ازطریقه نصب سرامیک روی سرامیک این است که بعد از اینکه سطح زیرین سرامیک کاملا محیا شد حالا باید اقدام به نصب سرامیک روی سرامیک کنید.

همانطور که گفتیم روش های متفاوتی برای ملات است که بهترین گزینه ساخت ملات به کمک چسب است،  قبل از انتخاب چسب، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین چسب را برای پروژه خود انتخاب کنید.

چسب اپوکسی یک پیشنهاد عالی برای این امر است بعد از خرید چسب مناسب، در اولین فرصت چسب را طبق دستورالعمل درج شده روی چسب آماده کنید سپس  برای انجام کار ابتدا باید چسب سرامیک را آماده کنید، توجه داشته باشید به دلیل اینکه ملات چسب وقتی در معرض هوا قرار بگیرد سریعا خشک می شود برای اینکار بهتر است ملات را در حجم کمتر آماده کنید و برای هر بار ملات جدید بسازید.

چسباندن سرامیک

چسباندن سرامیک-وینتو شیمی

برای نصب سرامیک جدید کافیست مقداری از ملات چسب را بر روی سرامیک قبلی به کمک ماله پهن کرده( بهتر است از طرف کنگره دار ماله استفاده کنید) وسرامیک جدید را با دقت و ظرافت روی آن قرار دهید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

 بندکشی

آخرین مرحله این است که درز میان سرامیک ها را بند کشی کنید، برای اینکار  لازم است اسپیسر ها را مابین سرامیک ها بر دارید، پیشنهاد می شود برای بند کشی از چسب یا ملات مختص بند کشی استفاده کنید.

در بعضی مواقع این اتفاق رخ میدهد که سرامیک بر اثر ضربه ای بشکند و قصد عوض کردن آن سرامیک را نداشته باشید بهترین چسب برای سرامیک شکسته، چسب اپوکسی مخصوص است که در مقاله مربوط توضیحات تکمیلی نوشته شده است.

معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک

از معایب نصب سرامیک روی سرامیک قبلی با چسب  می توان به چند مورد اشاره کرد، در ابتدا توجه داشته باشید که این کار زمانی درست است که حتما چسب مورد استفاده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد چرا که اگر از چسبی با کیفیت پایین استفاده شود احتمال دارد سرامیک جدید به خوبی به سرامیک قبلی نچسبد زیرا  بعد از مدت زمان کوتاهی آب و خاک به درون سرامیک قبلی نفوذ کرده و باعث  می شود که باکتری و قارچ که از عوامل آسیب زا به سرامیک هستند رشد کنند و کار شما را خراب کنند.

یکی دیگر از معایب آن این است که وقتی سرامیک جدید نصب می شود ممکن است ارتفاع بیش از حد طبیعی داشته و همین عامل باعث می شود در موقع باز و بسته شدن به مشکل به خورد کند لذا بهتر است از این متد استفاده نکنید.

چسب مناسب برای نصب سرامیک روی سرامیک باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

چسبندگی بالا: چسب باید قدرت بالایی در نصب سرامیک جدید روی سرامیک‌های قدیمی داشته باشد و به خوبی بچسبد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در کرج

انعطاف‌پذیری: چسب باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاومت کند.

مقاومت در برابر سایش: یک چسب خوب و با کیفیت حتما باید در مقابل سایش مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا هنگام تردد و ترافیک سنگین از بین نرود.

دوام بالا: داشتن عمر طولانی و دوام بالا یک ویژگی منحصر به فرد چسب خوب است تا بتواند سرامیک ها را در مدت زمان طولانی حفظ کند.

برخی از چسب‌های مناسب برای نصب سرامیک روی سرامیک عبارتند از:

چسب سرامیک اپوکسی: این چسب دارای چسبندگی بسیار قوی است و برای سرامیک‌های با وزن بالا و ابعاد بزرگ گزینه فوق العاده ای است.

چسب سرامیک خمیری: این چسب به دلیل داشتن انعطاف‌پذیری بالا برای سرامیک‌هایی که در محیط های شلوغ هستند کاربرد دارد.

چسب سرامیک دوجزئی: این چسب از دو جزء تشکیل شده است که حتما باید قبل از انجام کار با هم ترکیب شوند.

چسب دوجزئی دارای چسبندگی بسیار بالایی است و برای سرامیک‌های نصب شده در محیط های شلوغ کاربرد دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به آموزش نصب سرامیک روی سرامیک پرداختیم و گفتیم که برای نصب سرامیک روی سرامیک دیوار یا کف ساختمان باید حتما سطح سرامیک قدیمی را ابتدا تمیز کرده و سپس خش بیندازید اینکار باعث شده که چسب محکم تر بچسبد و  همانطور که گفتیم از یک سنباده لرزان استفاده کنید، سپس سطح دیوار را کاملا پاک کنید تا سطحی تمیز و براق داشته باشید مراحل بعدی این کار را پیشتر توضیح دادیم به آموزش نصب سرامیک روی سرامیک رجوع کنید.

در صورت نیاز به خرید چسب اپوکسی، سایت وینتو شیمی می تواند این محصول را به صورت عمده و تک در اختیار شما قرار دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *