وبلاگ

موارد استفاده چسب اپوکسی

موارد استفاده از چسب اپوکسی-وینتو شیمی

چسب اپوکسی یکی از پر‌مصرف ‌ترین چسب های ساختمانی است که نزدیک به 50 سال است در دنیا فروش و محبوبیت زیادی دارد. موارد استفاده چسب اپوکسی به‌ دلیل استحکام زیاد و مقاومت بالایی که دارد خیلی پر کاربرد است و به ‌صورت یک‌ جزئی و دو‌جزئی در قالب‌ها وشکل های مختلف ساخته می‌شود.

از چسب اپوکسی در ساختمان‌سازی، صنعت خوردو، صنایع فلزی و پلاستیکی، صنایع دستی و… استفاده می‌شود. که در ادامه به طور کلی موارد استفاده از چسب های اپوکسی در صنایع مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

موارد استفاده رزین اپوکسی

از رزین اپوکسی در ساخت پلاستیک‌ها، چسب ها، دزد گیرها، کف ها، پرایمرها و… استفاده می کنند. همانطور که ذکر شد

موارد استفاده چسب اپوکسی بسیار زیاد است اما بیشترین استفاده از آن در ساختمان سازی است. با رزین اپوکسی درب و پنجره هایی را که درز دارند را پرمی کنند به طوری که از ورود آب و هوا به داخل جلوگیری می کند. روشویی های حمام نیز با چوب و چسب اپوکسی درست می شود که اگر تا چند سال نم و رطوبت به آن بخورد هیچ گونه آسیب و پوسیدگی نخواهد داشت.

در صنعت الکترونیک و سیستم های الکتریکی نیز به دلیل هزینه کم و کارایی بالای چسب اپوکسی از قبیل مقاوم بودن در برابر حرارت و گرما، مواد شیمیایی و حلال ها از این محصول استفاده می شود.

کاربرد رزین اپوکسی

موارد استفاده رزین اپوکسی به دلیل تطبیق پذیری بالایی که دارد زیاد است زیرا به راحتی هر شکافی را پر می کند و می توان چسب را در صورت لزوم تراشکاری، سوراخ کاری و سنباده کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در شیراز

یکی از پر استفاده ترین کاربردهای رزین اپوکسی، در تعمیرات است زیرا چسبندگی قوی و بالایی دارد و به راحتی قطعات شکسته و از هم جدا شده را به هم متصل می کند.

رزین اپوکسی مقاومت چوب را بالا می برد به این دلیل در انواع میزهای چوبی یا وسایل چوبی دکوری که در منازل و جاهای مختلف  دیده می شود آن را به کار می برند.

برای تولید و طراحی دکمه های لباس و حتی قالب و شکل دهی به مجسمه از چسب رزین اپوکسی استفاده می شود.

برای چسباندن فلزاتی مانند: مس، برنج، آلومینیوم و… از چسب اپوکسی استفاده می شود، زیرا از زنگ زدگی سطوح فلزی

جلوگیری می کند حتی در ساخت وسایل نقلیه، دوچرخه، هواپیما و… نیز از رزین اپوکسی استفاده می شود.

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که چسب اپوکسی در هر موقعیت چه استفاده ای میشود اما نحوه استفاده از چسب اپوکسی را هم باید به طور اصولی یاد داشته باشیم که یک مقاله به صورت اصولی و دقیق برای این مورد تهیه شده است.

موارد استفاده چسب اپوکسی در ساختمان سازی

کاربرد چسب اپوکسی در ساختمان سازی-وینتو شیمی

از چسب اپوکسی در کاشی کاری به وفور استفاده می شود زیرا به راحتی کاشی و سرامیک را به دیوار و سطح های گوناگون با استحکام بسیار بالا می چسباند و به آسانی دیواری که شکاف برداشته یا در آن فاصله و درزهایی ایجاد شده را پر می کند.

چسب اپوکسی به صورت رنگ نیز موجود است و آن را برای رنگ کردن دیوار و کف زمین، استخر، حوض

و… استفاده می کنند که تا مدت حدود ده سال پایدار می ماند.

خرید چسب ساختمانی علاوه بر مقاومت و استحکام دادن به کار باعث افزایش سرعت ساخت و ساز در ساختمان سازی

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش سرامیک کاری کف با چسب

می شود و کیفیت کار را بالا می برد. به طور کلی مجریان ساختمانی به دلیل مزایای چسب های ساختمانی برای استحکام بیشتر سازه و عدم افزایش وزن سازه از چسب های ساختمانی استفاده می کنند.

کاربرد چسب اپوکسی سنگ

موارد استفاده چسب اپوکسی بسیار زیاد است حتی در چسباندن انواع سنگ های طبیعی، سرامیک، آجر و… استفاده زیادی از آن می شود. چسب اپوکسی هیچ گونه محدودیت فصلی ندارد زیرا در مدت زمان کوتاهی به آسانی خشک می شود، حفره هایی که ایراد دارند و دچار آسیب دیده گی شده اند به راحتی با چسب اپوکسی سنگ پر می شوند و تعمیرات ساختمانی با سرعت بیشتری انجام می شود.

کاربرد چسب بتن اپوکسی

به دلیل تحمل وزن سنگین، مستحکم بودن و مقاومت بالا در برابر ضربه و هر گونه آسیبی در اجرای ملات بتنی

از چسب اپوکسی بتن استفاده می کنند زیرا به راحتی و با قدرت استحکام بالایی بتن ها را به یکدیگر می چسباند. حتی میتوان بتن تازه را به بتن های قدیمی متصل کرد و برای چسباندن آجر و سنگ نیز کاربرد دارد.

چسب اپوکسی فلز

یکی دیگر از موارد استفاده چسب اپوکسی در فلزات است. از این نوع چسب برای چسباندن فلزات مانند: آهن، برنج، استیل و… استفاده می شود. به آسانی می توان نشتی و سوراخ فلزات را تعمیر کرد و پیچ ها و مهره ها را به هم چسباند.

 استفاده از چسب اپوکسی

امروزه به دلیل اینکه این محصول را در صنایع مختلف استفاده می کنند، خرید چسب اپوکسی و استفاده از آن به مراتب بیشتر شده است زیرا این محصول تعمیر و ترمیم را آسان کرده است.

قبل از استفاده از آن باید گرد و غبار سطح را کامل تمیز و پاک کرد  و هیچ گونه نم و رطوبتی نداشته باشد و عاری از هرگونه چربی و زنگ زدگی باشد زیرا در کار خلل وارد می کند و اگر سطح ناهموار باشد باید آن را توسط دستگاه، صاف و سیقلی کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین چسب کاشی

توجه داشته باشید که مقدار استفاده از چسب باید مطابق با دستور العمل آن باشد زیرا زیاد ریختن چسب کار را کثیف می کند و باعث دیر خشک شدن آن می شود. قبل از استفاده باید از دستکش مخصوص برای کار استفاده کرد و توجه داشته باشید که چسب روی پوست بدن نریزد زیرا خیلی سخت پاک می شود و حساسیت پوستی را در بعضی افراد به وجود می آورد.

جمع بندی

موارد استفاده چسب اپوکسی به دلیل استحکام زیاد و تحمل وزن سنگین و داشتن مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت، زیاد است از چسب اپوکسی در ساختمان سازی، صنایع خودرو سازی، صنایع هنری و دستی، جواهر سازی، صنایع پلاستیکی و فلزی، مجسمه سازی و… استفاده می شود. به این دلیل نظر ساختمان سازان به استفاده از چسب اپوکسی جلب شده است و چسب اپوکسی

هیچ گونه محدودیت فصلی ندارد و در مدت زمان کوتاهی به راحتی و آسانی خشک می شود. در گذشته اگر وسیله یا لوله ای می ترکید یا دیواری درز پیدا می کرد برای تعمیر و ترمیم آن هزینه و وقت زیادی صرف می کردند اما امروزه به دلیل

وجود چسب اپوکسی این معایب و شکستگی به آسانی رفع می شود و مشکل کمی را  به وجود می آورد و کار را بسیار

آسان کرده است.

بر خلاف سیمان و دوغاب که فضای زیادی را پر می کنند و خیلی برای سازخ سنگین هستند چسب اپوکسی سبک وزن است و فضای کمی را در بر می گیرد.

در کل می توان گفت خرید چسب اپوکسی در میان انواع صنعت ها به خصوص در ساختمان سازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم نظرات خود را با وینتو شیمی به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *