وبلاگ

حلال چسب سنگ چیست؟

حلال چسب سنگ چیست؟

حلال چسب سنگ چیست و چه کاربردی دارد”، موضوعی است که بسیاری از افراد فعال در حوزه سنگ و سرامیک با آن سر و کار دارند. چسب سنگ به عنوان یک اتصال دهنده قوی سرامیک و مصالح، کاربرد بسیار بالایی در صنعت ساختمان سازی دارد، اما حلال چسب سنگ نیز به همان اندازه، کاربرد و عملکرد منحصر به فردی را دارا می‌ باشد. در این مطلب، شما را با کاربرد حلال چسب سنگ آشنا می کنیم و نحوه استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

معرفی چسب سنگ

چسب سنگ، یک ماده پودری یا خمیری اتصال دهنده می‌ باشد که می‌ تواند در برابر انواع تغییرات محیطی نظیر طوفان، اشعه ماورا فرابنفش، باد و باران مقاومت بسیار خوبی را داشته باشد. به همین خاطر از چسب سنگ برای اتصال دادن و یا همچنین پولیش کاری سنگ، سرامیک و مصالح ترمیمی استفاده می کنند.
این محصول دارای متریال رزینی نیز می‌ باشد که سطح کار را کاملا غیر قابل نفوذ می سازد و امکان استفاده در کف و دیوار محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و استخر را دارا است. این محصول، بعد از اعمال در روی سطح موردنظر، به سرعت خشک می‌ شود و دیگر قابل ترمیم و برش نمی باشد. به همین دلیل در هنگام استفاده از آن ، توجه و تمرکز بسیاری لازم است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  حلال چسب کاشی خمیری

معرفی چسب سنگ

مدل های مختلف چسب سنگ

چسب سنگ های موجود در سطح بازار به دو دسته خمیری و پودری تقسیم می‌ شوند. چسب سنگ خمیری، کاربرد بسیار بالایی دارد و می‌ توان از آن در درزگیری انواع کاشی و سرامیک و مصالح مختلف استفاده کرد. عموما چسب سنگ خمیری را در بسته بندی های تیوپی عرضه می کنند که امکان استفاده از آن برای درزها، راحت تر صورت بگیرد.
چسب سنگ پودری نیز دارای قیمت مناسب تری است و بیشتر در صنایع ساختمان سازی استفاده می‌ شود. این نوع از محصول در رنگ سفید و سیاه عرضه می‌ گردد که بعد از ترکیب با مقداری حلال، امکان استفاده از آن به وجود می آید. برای خرید چسب ساختمانی از این نوع چسب استفاده می‌ شود.

حلال چسب سنگ اپوکسی چیست؟

چسب سنگ یا به عبارت دیگر چسب اپوکسی با توجه به متریال ترکیبی که دارا است، مقاومت زیادی در برابر هرگونه اسید، نفت، تینر و حلال های دیگر دارد. تنها حلالی که می‌ تواند سبب از دست رفتن مقاومت چسب سنگ شود و آن را از جسم موردنظر پاکسازی کند، حلال چسب سنگ می‌ باشد.
اما حلال چسب سنگ چیست؟ این حلال با عنوان دی اتیل اتر می‌ تواند به عنوان رقیق کننده چسب سنگ مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول در کوتاه ترین زمان ممکن می‌ تواند چسب سنگ را از روی اجسام مختلف پاکسازی کند.

کاربرد حلال چسب سنگ چیست؟

علاوه بر پاکسازی چسب سنگ، از این محصول برای رقیق سازی اصلی چسب نیز استفاده می‌ شود. در صورتی که غلظت چسب موردنظر افزایش پیدا کند با استفاده از مقدار مشخصی حلال دی اتیل اتر، رقیق سازی آن انجام می‌ شود و استفاده برای اتصال اجسام فلزی، بتنی، سنگی و سفالی امکان پذیر می‌ شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  میزان مصرف فوق روان کننده بتن

چگونه چسب سنگ را پاک کنیم؟

برای پاکسازی چسب سنگ از روی اجسام مختلف، بهتر است از حلال دی اتیل اتر استفاده شود. حلال چسب سنگ موردنظر، می‌ تواند چسب را در هر غلظت و میزانی که می‌ باشد، رقیق کند تا امکان برداشتن آن از روی اجسام راحت تر صورت بگیرد.
به عبارتی این حلال، قدرت چسبندگی چسب را از بین می برد و آن را به موادی غیر کاربردی تبدیل می‌ کند. با این حساب، جداسازی چسب سنگ با این حلال از هر گونه اجسام نرم و سخت به راحتی امکان پذیر می‌ شود.

نکته: حلال چسب اپوکسی ماده ای است که برای پاک کردن یا رقیق کردن چسب های اپوکسی استفاده می شود. اطلاعات بیشتر در مورد انواع حلال چسب اپوکسی و نحوه استفاده از آن ها را می توانید در مقاله کاملی که نوشته شده است مطالعه کنید.

تمیز کردن چسب سنگ از روی سرامیک

از حلال چسب سنگ می‌ توان برای جداسازی چسب موردنظر از روی انواع سرامیک نیز استفاده کرد. حلال دی اتیل اتر، بدون تاثیر نامطلوب روی زیبایی و کیفیت سرامیک، می‌ تواند چسب سنگ را از درز و یا روی سطح سرامیک جدا کند.
در هنگام استفاده از چسب، ممکن است مقداری از آن روی سطح سرامیک بریزد و یا مقدار بیشتری از نیاز، برای درزگیری سرامیک استفاده شود. با توجه به اینکه این محصول فوری خشک می‌ شود، امکان جدا سازی آن از سرامیک وجود ندارد. در این هنگام استفاده از حلال چسب سنگ می‌ تواند بهترین گزینه باشد.

پاک کردن چسب سنگ از روی لباس و بدن

در هنگام کار با چسب سنگ، به احتمال زیادی چسب روی لباس بریزد یا قسمتی از پوست دست یا بدن با آن آغشته شود. در این زمان، کافی است که به چسب موردنظر دست زده نشود تا خشک شود. بعد از خشک شدن از حلال دی اتیل اتر استفاده می‌ شود.
برای پاک کردن چسب از روی پوست، قسمت چسبی را به حلال آغشته کنید تا چسب از پوست جدا شود و فوراً دست را با آب فراوان و صابون شستشو دهید.
برای پاک کردن چسب سنگ از روی لباس نیز، باید میزان چسب اعمال شده روی لباس را هم بررسی کنید. اگر مقدار چسب بیشتر باشد، بهتر است حلال چسب سنگ را در داخل لگنی بریزید و قسمت موردنظر پارچه را در آن فرو کنید و بعد از پاکسازی به سرعت آبکشی کنید. اما اگر مقدار کمی از چسب روی لباس باشد، مقداری از حلال چسب سنگ را روی قسمت موردنظر بریزید تا پاکسازی شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین چسب برای سرامیک شکسته

پاک کردن چسب سنگ از روی لباس و بدن

خرید چسب سنگ و حلال چسب سنگ

در سایت وینتوشیمی، بهترین برندهای چسب سنگ و حلال چسب سنگ برای استفاده در صنایع ساختمان سازی و… موجود می‌ باشند. فروشگاه وینتوشیمی با عرضه این محصولات به صورت آنلاین، امکان خرید را برای تمامی متقاضیان سراسر کشور به وجود آورده اند. بدون مراجعه حضوری می‌ توان خرید این محصولات را با بهترین قیمت انجام دهید.

جمع بندی

استفاده از چسب سنگ در فعالیت های صنعتی، انکار ناپذیر می‌ باشد. بنابراین لازم است از حلال چسب سنگ نیز به عنوان پاک کننده نیز استفاده گردد تا پاک کردن چسب سنگ در موارد خاص به راحتی انجام شود. از این حلال می‌ توان برای پاک کردن چسب از روی سطوح پارچه ای، فلزی، سنگی و… استفاده کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *