وبلاگ

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی-وینتو شیمی

بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی بررسی و معرفی شد. اگر شما هم سوالاتی درباره چسب کاشی و انواع آن دارید و می خواهید بدانید چسب کاشی چیست و در چه مواردی از آن استفاده می شود؟ و مهمتراز همه، آیا چسباندن کاشی روی کاشی به وسیله چسب کاشی امکان پذیر است؟ و اگر امکان پذیر است نحوه چسباندن آن چگونه است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید چرا که به پاسخ تمام سوالات خود خواهید رسید.

در دنیای امروز با ورود مصالح ساختمانی جدید، کاشی کاری یا نو کردن کاشی های ساختمانی کار بسیار ساده ای است یا دست‌کم دشواری های گذشته را ندارد. یکی از روش های ساده‌ای که از گذشته برای چسباندن کاشی روی کاشی یا روی دیوار و آجر استفاده می‌شود استفاده از مخلوط آب، سیمان و ماسه است  از سختی های روش سنتی می‌توان به تخریب کاشی و سرامیک های قدیمی نام برد که باعث دردسرهایی چون حمل و نقل و صرف زمان و هزینه فراوان برای استادکاران است.

اما در حال حاضر با پیشرفته شدن علوم و فنون جدید در علم، چسب کاشی جایگزین روش های سنتی شده است. این روش علاوه بر راحتی و زیبایی خروجی کار، کیفیت بسیار بالایی نیز دارد که در برابر رطوبت، گرما و دیگر عوامل طبیعی و شیمایی مقاوم بوده و می‌تواند از روش های سنتی موثرتر واقع شود. هر چند برخی از کارفرمایان به دلایل مختلف استفاده از ملات سیمان را به استفاده از مصالح نوینی چون چسب کاشی ترجیح می دهند اما این مسأله ثابت شده است که چسب کاشی نسبت به روش های سنتی بهتر بوده و سازه محکم تر و تمیزتری به ما می دهد.

البته این نکته حائز اهمیت است که باید نهایت دقت را در انتخاب بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی به عمل آورد. چسب های مخصوص کاشی و سرامیک از تنوع مناسبی در بازار برخودار است که باعث بالا بردن قدرت انتخاب می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از چسب های کاشی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

انواع چسب های کاشی و سرامیک

چسب های کاشی عمدتا بر دو نوع هستند، چسب پودری و چسب خمیری که هر یک دارای مزایای خاصی است که مختصرا توضیح می دهیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

چسب کاشی خمیری که به آن چسب آماده هم می‌گویند از مواد اکرولیک بر پایه آب ساخته شده است و برای انواع سطوح داخلی و خارجی مناسب است. این نوع چسب از استحکام خوبی برخوردار بوده و برای انواع ساخت و ساز های کوچک و بزرگ به کار می‌رود. این چسب به علت سهولت در استفاده و همچنین آماده مصرف بودن طرفداران بسیاری دارد. مخصوصا که عده ای این چسب را علاوه بر مناسب بودن برای استفاده در تمامی نماهای کاشی کاری چون حمام و آشپزخانه و استخر، بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی می‌دانند.

چسب کاشی پودری که برخی آن را قوی تر از چسب خمیری می‌دانند و معتقدند طول عمر بیشتری دارد از سیمان و فیلرهای معدنی تشکیل شده است. این نوع از چسب کاشی به صورت پودر است که باید با مقدار مناسبی از آب مخلوط شده و مورد استفاده قرار گیرد. قدرت چسبندگی بالا، تاریخ انقضای بالا و صرفه اقتصادی، از عمده دلایلی است که این چسب مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

خرید بهترین چسب برای کاشی

خرید بهترین چسب برای کاشی

بسیار پیش آمده که برخی قصد تعویض کاشی های قدیمی خود را داشته اند اما به دلیل صرف هزینه و زمان بسیار برای جدا کردن کاشی و سرامیک های قدیمی از این تصمیم منصرف شده اند. این موضوع که می‌توان کاشی کاری یک نما را بدون حذف کاشی های قدیمی انجام داد یک خبر خوب برای این دسته از افراد است. این خدمت مهم حاصل پیشرفت صنعت ساختمانی و تولید چسب های مختلف کاشی است که با انتخاب بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی به سادگی قابل انجام است.  البته نصب کاشی جدید روی کاشی های قدیمی اگر چه یک روش آسان و کم هزینه است اما باید نکات و شرایط لازم را کاملا رعایت کرد تا از یک نمای زیبا و تمیز و مستحکم بهره ببریم. به عنوان مثال باید میزان برآمدگی کاشی های جدید را در نظر بگیریم تا بعدها دچار مشکل نشویم یا اینکه اگر کاشی های قدیمی دچار خوردگی و فرورفتگی زیاد و یا برآمدگی هستند، پیش از نصب کاشی جدید اصلاح شوند. آماده سازی سطح و تمیز بودن کاشی های قدیمی نیز از نکات مهمی است که باید رعایت شود.

البته پیشنهاد ما این است که این کار را به یک متخصص بسپارید و یا با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. با توجه به نوع و جنس کاشی های قدیمی خود از جمله مات یا براق بودن و میزان نفوذپذیری آب در آن، می‌توانید اقدام به خرید بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی و سرامیک نمایید. اما مهم‌ترین نکته ای که کیفیت کار نصب کاشی جدید را تا حد بالایی تضمین می‌کند یافتن بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی است.  این چسب ها را می توان تا شش ماه به دور از نور خورشید و یخ زدگی نگهداری کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  نصب کاشی بین کابینتی

یک چسب کاشی خوب قادر خواهد بود انواع کاشی و سرامیک را به سادگی و با دوام بالا روی سطوح بچسباند. پس باید در انتخاب چسب دقت کرد و از بهترین های آن استفاده کرد. از آنجا که کاشی ها  معمولا در محل های دارای رطوبت مثل حمام، آشپزخانه، دستشویی و استخر به کار می روند، باید در هنگام خرید چسب کاشی حتما به این مسئله توجه نماییم. چسب کاشی مورد استفاده شما باید دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت و گرما باشد. برای داشتن یک اتصال با دوام باید به این نکته نیز توجه داشت که چسب کاشی مورد مصرف ما دارای علامت استاندارد باشد.

نحوه چسباندن کاشی روی کاشی

نحوه چسباندن کاشی روی کاشی

همان طور که گفتیم بهتر است برای کیفیت بالای کار کاشی کاری و چسباندن کاشی روی کاشی، این کار را به یک متخصص بسپارید. اما اگر پس از مشورت با متخصصین و استادکاران خودتان تصمیم به نصب کاشی روی کاشی گرفتید، این موارد را رعایت کنید تا کار بی عیب و نقص و شکیلی داشته باشید. ابتدا باید ابزار و لوازم مورد نیاز مانند کاشی، چسب کاشی و دیگر ابزار را آماده نمایید.

بهتر است کاشی های قدیمی خود را بتراشید تا قدرت اتصال بالاتری با چسب کاشی برقرار شود. برای انجام این کار ابزار و وسایل مناسبی مانند چکش تیشه ای و سمباده وجود دارد که می توانید از آن استفاده نمایید.

این نکته را حتما در نظر داشته باشید که سطح کاشی های قدیمی حتما باید تراز باشد و در غیر این صورت نمای یک دست و تمیزی از کار نخواهیم داشت. حتما بررسی کنید که هیچ یک از کاشی های قدیمی شما لق نباشد چرا که باعث می شود کاشی های جدید نیز به درستی روی آن قرار نگیرند، برای رفع این مشکل می توانید کاشی های لق را با چسب سرجای خود محکم کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در تهران

حالا باید بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی را انتخاب کرده و کار نصب کاشی ها را آغاز کنید. اگر از چسب پودری استفاده می کنید کافی است آن را با میزان مناسبی آب مخلوط کنید تا آماده شود و اگر از چسب خمیری استفاده می کنید، می توانید به محض باز کردن درب چسب از آن استفاده نمایید. به وسیله ماله مقداری از چسب را برداشته و لایه ای تقریبا نازک بر روی سطح مورد نظر پهن کرده و روی آن با لبه دندانه دار ماله شیار ایجاد کنید. این کار به فرآینده خشک شدن چسب و چسبندگی بهتر کاشی کمک می کند. سپس کاشی ها در کنار هم تنظیم کرده و روی چسب قرار داده و با اعمال فشار در جای خود محکم کنید. مواظب باشید حجم زیادی از چسب کاشی را به سطح منتقل نکنید تا از خشک شدن آن پیشگیری کنید. همچنین می توانید به جای پهن کردن چسب روی سطح، آن را در پشت کاشی خود قرار دهید و سپس روی سطح نصب نمایید. پس از پایان نصب کاشی ها خوب است درزها را با دوغاب بپوشانید و سطح کاشی ها را از گرد و خاک پاک کنید.

حدود سه ساعت طول می کشد تا چسب کاشی خشک شود، البته این موضوع با دمای هوا هم ارتباط دارد. پس از بیست و چهار ساعت می توانید سطح کاشی کاری شده خود را بشویید و سوراخ کنید.

چسب کاشی وینتو شیمی

باید بپذیریم که نصب کاشی روی کاشی های قدیمی یک روش جایگزین بوده و برای سهولت در کار نصب و صرف زمان و هزینه کمتر است. اما این موضوع به این معنی نیست که انجام این کار نشدنی باشد، بلکه باید شرایط پیش زمینه را مهیا کرده وبهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی را تهیه و استفاده کنیم . پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک نمای کاشی کاری شده زیبا و سازه مستحکم و با کیفیت، خرید چسب ساختمانی وینتو شیمی است.

باید بدانید که وینتو شیمی اولین برند چسب های ساختمانی است که در ایران دارای گواهینامه می باشد. تمام مواد تولیدی در کارخانه وینتو شیمی به دست متخصصین ساخته شده و در آزمایشگاه های معتبر مورد آزمون قرار گرفته تا محصولی مطمئن و با کیفیت را ارائه نماید. ما در کارخانه وینتو تلاش می کنیم هم پای صنایع مطرح جهان در زمینه چسب های ساختمانی به جامعه خدمت رسانی کنیم و کیفیت تولیدات خود را به حداکثر برسانیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *