وبلاگ

بهترین چسب اپوکسی

بهترین چسب اپوکسی-وینتو شیمی

انتخاب بهترین چسب اپوکسی از آن دست انتخاب هایی است است که می تواند برای هر کسی دغدغه ایجاد کند. از آن جایی که چسب اپوکسی در زمینه های متنوع و گسترده ای از کارها کاربرد دارد و هر فردی می تواند آن را تهیه و از چسب اپوکسی استفاده کند، طیف وسیعی از افراد برای انتخاب و خرید بهترین چسب اپوکسی دچار سردرگمی می شوند. حتما این سوالات برای شما هم پیش آمده است که از کجا بفهمیم بهترین چسب اپوکسی کدام نوع است؟ ویژگی های بهترین چسب اپوکسی چیست؟ و…

وینتو شیمی به عنوان اولین برند چسب های ساختمانی دارای گواهینامه ایزو در ایران، مقاله ای ارائه کرده است که در آن می توانید به جواب تمامی سوالات خود برسید. پس مقاله را تا انتها دنبال کنید تا هرآنچه نیاز دارید درباره بهترین چسب اپوکسی بدانید را فرا بگیرید!

انواع چسب اپوکسی

چسب های اپوکسی بسته به  نوع رزین، کاتالیزور، اصلاح کننده ها و مواد افزودنی، فرمولاسیون و به دنبال آن انواع متنوعی دارند؛ از جمله:

چسب اپوکسی شفاف

این نوع چسب ها که به چسب رزین شفاف نیز معروف هستند، در نهایت به صورت شفاف خشک می شوند؛ از این رو برای کارهایی که نیاز هست چسب دیده نشود و به بیانی دیگر پیوند نامرئی ایجاد شود، چسب های اپوکسی شفاف، بهترین انتخاب هستند. لازم به ذکر است که این نوع چسب ها تقریبا به تمامی سطوح می چسبند و پیوند مستحکم و مقاوم به بنزین، روغن، آب سرد و گرم و حتی برخی اسید ها ایجاد می کند. هرچند توصیه می شود برای مواردی که نیاز است مدت زیادی در آب غوطه ور بماند، از این چسب استفاده نشود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی از کجا بخرم؟

چسب اپوکسی سیاه

بیشترین کاربرد این نوع چسب در زمینه های صنعتی و تعمیرات چوب است. چسب اپوکسی سیاه یک چسب بسیار مستحکم و مقاوم به ضربه و لرزش است؛ از این رو حتی از آن می توان به عنوان جایگزین اتصال دهنده های مکانیکی از جمله پیچ و مهره  و جوش های نقطه ای استفاده کرد. هم چنین مقاومت خوبی در برابر آب و اسید و باز نشان می دهد.

چسب اپوکسی خاکستری

چسب اپوکسی خاکستری-وینتو شیمی

بیشترین کاربرد این چسب در پر کردن ترک ها و حفظ بتن از آسیب دیدگی بیشتر، دیده می شود. چسب اپوکسی خاکستری برای برای چسباندن فلزات، چوب، پلاستیک، لاستیک و مصالح بنایی عالی نیز بسیار مناسب است. یکی از نکات ویژه این چسب، مقاومت آن دربرابر انبساط و انقاباض های حرارتی دارد؛ از این رو برای بسترهایی که در معرض سرمای شدید هستند بسیار گزینه مناسبی به حساب می آید.

چسب اپوکسی 5 دقیقه ای ( ست سریع)

همان طور که از اسمش پیداست، تنها در 5 دقیقه آماده می شود و برای کارها در مقیاس کوچک که علاوه بر پیوند مستحکم می خواهیم در زمان کوتاه، پیوند شکل بگیرد بسیار مناسب است. علاوه بر این برای طیف وسیعی از موارد کاربرد دارد و در جاهایی اعم از ریخته گری، تعمیر مبلمان، لوازم خانگی، زیورآلات و… نیز دیده می شود.

چسب اپوکسی ضد آب (دریایی)

همان طور که از نامش پیداست، این نوع چسب، ضد آب است و برای کارهایی که در مجاورت آب هستند و باید به رطوبت مقاوم باشند بسیار مناسب است. چسب اپوکسی ضد آب علاوه بر آب در برابر حلال ها و ضربه های سخت و محکم نیز مقاوم است. از کاربرد های این چسب می توان به تعمیر کشتی، ساخت صنایع دستی، لوله کشی و… اشاره کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در تهران

چسب اپوکسی صنعتی

این چسب هم برای پروژه های بزرگ و صنعتی و هم کارهای کوچک کاربرد دارد. آن چه این چسب را از بقیه چسب ها متمایز کرده است، توانایی ایجاد پیوند مستحکم، سازگار بودن با طیف وسیعی از مواد و مقاوم بودن به تهاجمی ترین شرایط است.

چسب اپوکسی انعطاف پذیر

این نوع چسب در عین منعطف بودن، پیوند سخت و دائمی با فایبرگلاس، شیشه، سنگ، فلز، پلاستیک و چوب ایجاد می کند. همچنین چسب اپوکسی انعطاف پذیر در برابر تنش، رطوبت و غوطه ور بودن در آب مقاوم است.

چسب اپوکسی وینتو شیمی

چسب اپوکسی وینتو شیمی به صورت دو جزئی ارائه می شود، نفوذ پذیری مناسبی دارد و قابل تراشکاری و سنباده زنی است. چسب اپوکسی وینتو شیمی در طیف وسیعی از زمینه ها کاربرد دارد؛ اعم از درزگیر سرامیک و سنگ، نصب آب نما و قاب آینه و چسباندن انواع مختلف و متنوعی از مواد مثل قطعات آهن، بتن، سنگ، چوب، کاشی، سرامیک، آجر و…

 

کارایی چسب اپوکسی

برای حفظ کارایی چسب اپوکسی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • دقت در انتخاب محل نگهداری؛ بخصوص برای مواد قابل اشتعال و خطرناک؛
  • کنترل و بررسی دما و وضعیت تهویه در محل نگهداری؛
  • آگاهی از تاریخ تولید؛
  • مطمئن شدن از ظروف محصول و بسته بودن آن ها قبل از خرید؛
  • استفاده از تجهیزات و ابزارهای تمیز و بدون آلودگی.

ویژگی های بهترین چسب اپوکسی

از آن جایی که انواع چسب اپوکسی با ویژگی ها و کاربردهای مختلف وجود دارد، نمی توان یک نوع چسب اپوکسی را به عنوان معیار قرار داد. در این جا چند نکته ذکر می شود تا به شما کمک کند مطابق کاربردی که می خواهید، بهترین چسب اپوکسی مناسب را تهیه و خریداری نمایید.

  • ببینید ویژگی کار شما چیست و در چه محیطی قرار دارد و مقیاس کارتان چقدر است؛
  • چه نوع ماده ای را می خواهید بچسبانید؛
  • زمان آماده شدن چسب چقدر برای شما اهمیت دارد؛
  • برای ساخت چسب اپوکسی دو جزئی، دستورالعمل تراز کردن مواد به چه صورت است. تراز کردن به صورت دستی است یا از طریق خود سرنگ اعمال می شود؛
  • چه رنگی برای چسب اپوکسی مد نظرتان است. آگاه باشید آیا رنگ چسب بعد از خشک شدن و گذر زمان تغییر رنگ می دهد یا خیر.
این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  کسب و کار با 200 میلیون

به طور کلی چسب اپوکسی بسیار متنوع است و می توان گفت برای هر پروژه ای که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. نکته قابل توجه آن است که قبل از انتخاب بهترین چسب، حتما باید به کار خود و شرایط آن آگاه باشید. توصیه می شود قبل از خرید نکات برجسته کار و انتظاراتی که از چسب اپوکسی دارید را لیست کنید و طبق آن، بهترین چسب اپوکسی را تهیه و خرید نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *