وبلاگ

چسب ساختمانی چیست؟

چسب ساختمانی چیست-وینتوشیمی

مشاوره رایگان برای خرید چسب ساختمانی

انواع چسب های ساختمانی در شرکت وینتو شیمی با کیفیت بالا تولید می شود. بسیاری از محصولات شرکت در حال صادرات به کشورهای مختلف است. در صورت نیاز به خرید عمده می توانید تمامی محصولات را با تخفیف ویژه مستقیما از وینتو شیمی تهیه کنید.

جهت مشاوره رایگان برای خرید عمده و اطلاع از تخفیف ها با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیریت: 09125139379

نکته: تمامی قیمت های درج شده در سایت برای فروش جزئی است. جهت خرید عمده و اطلاع از قیمت ها برای نمایندگی ها، فروشگاه ها و مجریان ساختمانی تماس بگیرید.

چسب ساختمانی چیست؟ یکی از مصالح امروزی که به وفور در پروژه های عمرانی از آن استفاده می شود چسب ساختمانی است. چسب ساختمانی، صنعتی نوین در اجرای عملیات ساختمانی محسوب می شود که باعث افزایش سرعت در عملیات اجرایی ساختمان می شود.

بعد از تولید انواع چسب های ساختمانی بسیاری از مجریان ساختمانی به این محصول رجوع کردند و در موارد مختلف از جمله بتن، کاشی کاری، سرامیک و بسیاری از عملیات ساختمانی از آن استفاده کردند.

نکته قابل توجه این است که چسب های ساختمانی در بسیاری از مواقع محکم تر از بتن بوده و مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما، سرما و… از خود نشان داده است ضمن این که استفاده از آن بسیار راحت تر و تمیز تر از ملات بوده است.

نکته دیگری که سبب محبوبیت چسب های ساختمانی شد این است که تعمیرات و زیباسازی خانه ها و محیط های اداری به وسیله چسب ساختمانی با سرعت بسیار بالایی انجام می شود و بدون درست کردن ملات و کثیف کاری فرایند تعمیر از جمله تعمیرات کاشی، سرامیک، شکاف دیوار و… به سادگی انجام می شود.

چسب ساختمانی یکی از انواع چسب است، همانطور که چسب برای اتصال دو قطعه یا شی به هم مورد استفاده قرار می گیرد، چسب های ساختمانی هم برای چسباندن مصالح مختلف در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به نوع چسب ساختمانی، فرآیند تولید چسب و مواد بکار رفته در تولید و نحوه استفاده از آن ها متفاوت است.

سرعت نوآوری در تولید چسب ساختمانی آنقدر بالا بوده که تحولات بزرگی در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرده است تا جایی که امروزه کمتر از ملات سیمان برای اتصالات ساختمانی استفاده می شود و برای چسباندن سنگ، کاشی و سرامیک از چسب ساختمانی استفاده می شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در شیراز

وینتو شیمی تولید کننده چسب ساختمانی است که دارای سه دهه سابقه تولید و فروش چسب ساختمانی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم ضمن معرفی چسب ساختمانی چند مورد از انواع آن را نام ببریم و شما را با آنها آشنا کنیم.

کاربرد چسب های ساختمانی چیست؟

کاربرد چسب های ساختمانی چیست؟-وینتوشیمی

چسب های ساختمانی باعث اتصال سطوح و اشیا مختلف به یکدیگر می شوند، اما مزایایی هم دارند که باعث برتری آن ها نسبت به روش های دیگر می شود.

مزایای استفاده از چسب های ساختمانی چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از چسب ساختمانی هزینه کمتر نسبت به روش های دیگر می باشد. توزیع وزن و فشار در اتصالات و افزایش سرعت پیشبرد کار و همچنین انعطاف پذیری بیشتر، از دیگر مزایای استفاده از چسب ساختمانی است که همه این موارد بیانگر آسانی کار با این نوع چسب است.

انعطاف پذیری بالای چسب ساختمانی باعث ایجاد سطوح یک دست می شود و کار با آن را راحت تر می کند.

این نکته را نیز باید مدنظر داشته باشیم که برای اتصال سطوح بزرگ چسب ساختمانی بهترین گزینه پیشنهادی است چون اتصال با جوشکاری یا پرچ نیاز به وسایل دیگری از جمله دستگاه جوش و دریل دارد اما چسب ساختمانی ابزار پیچیده و سنگین لازم ندارد.

نکته ایی که نباید فراموش شود این است که استفاده از چسب ساختمانی به دلیل سبک بودن بیشتر این چسب ها و میزان مصرف کمتر نسبت به موارد مشابه، باعث کاهش بار مرده ساختمان خواهد شد.

انواع چسب ساختمانی

چسب ساختمانی با توجه به نوع مصرف آن انواع مختلفی دارد که در ادامه مقاله چسب ساختمانی چیست؟ چند نمونه از آن ها را همراه با روش مصرف معرفی می کنیم.

چسب اپوکسی دو جزئی و تک جزئی

چسب اپوکسی یکی از چسب های ساختمانی بسیار قوی است که در پروژه های ساختمانی و همچنین چسباندن بتن، سرامیک، کاشی، سنگ و… از آن استفاده می شود. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر از این نوع چسب روی کلمه چسب اپوکسی کلیک کنید.

چسب کاشت میلگرد

برای بالابردن ضریب مقاومت بتن داخل آن میلگرد می کارند. اما با وارد شدن میلگرد درون بتن باید شرایطی فراهم آورد تا میلگرد به بتن بچسبد برای این منظور از چسب بتن استفاده می شود. این چسب ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. چسب کاشت میلگرد کپسولی؛
  2. چسب کاشت میلگرد کاتریجی؛
  3. چسب کاشت میلگرد حجمی.

موارد استفاده از چسب میلگرد

برای مقاوم سازی سازه بتنی در شرایطی که بر سازه بار زیادی وارد شده باشد از چسب میلگرد برای کاشت میلگرد استفاده می شود.

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

ابتدا در بتن حفره ایی متناسب با اندازه میلگرد ایجاد می شود و سپس داخل حفره و اطراف آن را کاملا تمیز می کنند و از گرد و غبار پاک می کنند. از هر نوع چسب میلگردی که استفاده می شود باید دو سوم محفظه حفره را بپوشاند. چسب مورد نظر را در حفره قرار می دهند و سپس میلگرد را به صورت چرخشی وارد حفره می کنند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع چسب های ساختمانی و صنعتی

معرفی چسب بتن

چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس یا همان پلیمری تقسیم بندی می شوند. این که از کدام چسب استفاده شود بستگی به نوع مصرف بتن دارد. ما در گذشته مقاله کاملی در مورد چسب بتن چیست آماده کرده ایم که برای اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

چسب اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است که برای پیوند بتن جدید با بتن قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب بتن لاتکس برای افزایش الاستسیته بتن، پایداری در برابر ضربه و تغییرات دمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر همراه با سیمان پرتلند و ماسه مورد استفاده قرار بگیرد به عنوان یک ملات قدرتمند برای چسباندن کاشی و سرامیک و سنگ مرمر استفاده می شود.

موارد استفاده از چسب بتن: از چسب بتن برای ترمیم بافت های قدیمی بتن، ترمیم آسیب دیدگی های سازه های بتنی مثل پل و ستون ها و باند فرودگاه و سد، افزایش مقاومت بتن، آب بندی استخرهای بتنی، جلوگیری از ترک بتن، نماسازی روی بتن های قدیمی، چسباندن بتن روی بتن قدیمی، افزایش خواص فیزیکی و شیمیایی بتن، افزایش حجم بتن استفاده می شود.

در صورت تمایل به خرید چسب بتن استحکامی می توانید به صفحه محصول مراجعه کنید و یا این که با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نحوه استفاده از چسب بتن

ابتدا محیطی که می خواهید چسب بتن استفاده شود از ذرات گرد و غبار و چربی پاک کنید چسب بتن را با آب، ماسه و سیمان و شن به درصدی که روی چسب قید می شود ترکیب کنید تا ملاتی رقیق حاصل شود. سپس ابتدا مقداری چسب روی بتن خشک بزنید و بعد از ملات استفاده کنید هر چه فشار بیشتر باشد و لایه زیرتر، میزان استفاده از چسب هم بیشتر است در مکان هایی که جزء لایه های خیلی زیرین هستند و فشار بسیار زیاد است از چسب به صورت لایه لایه بین ملات استفاده می شود.

چسب بلوک AAC

پایه این چسب سیمان است که با مواد معدنی خاصی ترکیب می شود و به صورت پودری در بازار موجود است، قطر این چسب بین هر بلوک حدود چند میلیمتر باید باشد که باعث کاهش وزن سازه و میزان مصرف ملات و افزایش سرعت کار می شود.

موارد مصرف چسب AAC: برای چسباندن انواع بلوک های سبک و پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از چسب بلوک AAC

به ظرف حاوی چسب، مقدار مناسب آب که روی بسته بندی چسب قید شده اضافه می‌کنند و مخلوط می کنند سپس پنج دقیقه به مخلوط حاصل استراحت می دهند. بعد از پنج دقیقه دوباره به قصد مخلوط شدن هم می‌زنند. اگر کمی سفت بود مجددا به آن آب اضافه می‌کنند. و لایه نازک از خمیر رقیق حاصله را با ماله دندانه دار روی بلوک می کشند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در همدان

چسب کاشی

یکی از مهمترین مواد مصرفی در ساخت و ساز چسب کاشی است که باعث کاهش وزن سازه و افزایش سرعت انجام کار می شود، چسب کاشی انواع مختلفی دارد:

چسب کاشی ملات نازک: بر پایه سیمان پرتلند است که دارای قدرت چسبندگی و تحمل وزن و مقاومت بالا است که به صورت پودری موجود است.

موارد مصرف چسب کاشی ملات نازک: در مکان هایی که دارای رطوبت زیادی است استفاده می شود مثل حمام و سرویس بهداشتی.

چسب کاشی پیش ترکیب: از ترکیب نفت خام و لاتکس ماده آلی به نام «بنه» تولید می شود که در چسباندن دیوارهای خشک از آن استفاده می شود و برای محیط های مرطوب مناسب نیست.

چسب خمیری یا پلیمری: از ترکیب رزین اکرلیک و بعضی مواد معدنی و مواد شیمیایی ساخته می شود. نصب سریع و آسان و وزن پایین از ویژگی های این نوع چسب است.

چسب اپوکسی :این نوع چسب برپایه رزین اپوکسی است. این چسب مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده شیمیایی دارد.

موارد مصرف چسب کاشی خمیری: در کاشی کاری مکان های دارای رطوبت و دمای بالا استفاده می شود و قدرت چسبندگی بالای آن را مناسب چسباندن کاشی بر سقف نموده است. همچنین برای مکان هایی که مرتبط با مواد شوینده شیمیایی شسته می شوند مناسب است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چسب کاشی می توانید به مقاله چسب کاشی چیست مراجعه کنید.

این نکته را باید همیشه درنظر داشت که برای استفاده از چسب ساختمانی باید با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کرد. وینتو شیمی با داشتن سه دهه سابقه تولید و فروش تجربه ایی مناسب در زمینه چسب ساختمانی کسب کرده است، برای خرید چسب ساختمانی و دریافت مشاوره از وینتو شیمی از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید.

چسب ساختمانی چیست مقاله ای اختصاصی بود که توسط وینتو شیمی منتشر شد. تولید محصولات با کیفیت یکی از دغدغه های شرکت وینتو شیمی می باشد به همین دلیل توانسته است در چند سال اخیر این محصول را با بالاترین کیفیت ممکن تولید کند و محصولات شرکت راه به کشورهای همسایه پیدا کند و صادرات شود.

بسیاری از مجریان ساختمانی و فروشگاه ها و نمایندگی ها هم اکنون تامین محصولات ساختمانی خود را از طریق شرکت وینتو شیمی انجام می دهند. لازم به ذکر است قیمت عمده و نمایندگی با قیمت های درج شده در سایت متفاوت است که برای اطلاعات بیشتر از قیمت عمده و تخفیف برای نمایندگی ها می توانید با شماره زیر تماس گرفته و انواع چسب ساختمانی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

جهت مشاوره رایگان و خرید به صورت کلی و اطلاع از تخفیف ها با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیریت: 09125139379

امیدواریم که مقاله چسب ساختمانی چیست مفیده بوده باشد. شما هم اگر در این زمینه تجربه ای دارید می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *