وبلاگ

انواع ژل میکروسیلیس

انواع ژل میکروسیلیس-وینتوشیمی

مشاوره رایگان برای خرید

خرید انواع ژل میکروسیلیس از طریق سایت وینتو شیمی امکان پذیر می باشد. وینتو شیمی به عنوان تولید کننده انواع چسب ساختمانی هم اکنون به تولید ژل میکروسیلیس می پردازد و با قیمت رقابتی و تضمین کیفیت به دست مشتریان خود می رساند. خرید به صورت تک و عمده همراه با تخفیف ویژه امکان پذیر می باشد. جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مدیریت: 0912513937

تمامی محصولات وینتو شیمی همراه با مهر گارانتی شرکت تحویل داده می شود که در صورت هر گونه ایراد در محصول تمامی هزینه ها پرداخت می شود.

معرفی انواع ژل میکروسیلیس به زبان ساده و روان یکی دیگر از موضوعاتی ست که در مقاله امروز سایت تخصصی وینتو شیمی به آن پرداخته می شود. سایت وینتو شیمی در زمینه تولید و خرید چسب ساختمانی با بالاترین کیفیت ممکن فعالیت می کند.

ژل میکروسیلیس در واقع مکمل بتن به حساب می آید و چون استفاده از بتن در سطح وسیعی به کار می ورد، همگام با آن، کاربرد های فراوانی در حوزه صنعت و عمران پیدا کرده است؛ زیرا از انواع ژل میکروسیلیس می توان به جای آب بند کننده ها، فوق روان کننده ها و روان کننده ها استفاده کرد.

چنانچه قصد خرید ژل میکروسیلیس را دارید ابتدا باید اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید؛ زیرا ژل میکروسیلیس با توجه به مکان و موردی که برای آن به کار گرفته می شود، ترکیبات شیمیایی به خصوصی دارد که اتفاقا بر مبنای همین تفاوت در ترکیبات، به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود.

برای نمونه اگر می خواهید میزان خمشی و کششی بتن در پروژه خود را به طور ویژه ای بالا ببرید، باید اقدام به خرید ژل میکروسیلیس الیاف دار کنید. حال اینکه چرا باید از این نوع ژل استفاده کنید، توضیح آن در بخش معرفی انواع ژل میکروسیلیس خواهد آمد.

آیا از فواید شگفت انگیزی که استفاده از ژل میکروسیلیس در پروژه های مختلف دارد باخبرید؟

 فواید شگفت انگیز ژل میکروسیلیس - وینتو شیمی

 

همان طور که گفتیم ژل میکروسیلیس یکی از بهترین افزودنی های بتن است که باعث چگال تر شدن بتن می شود و  نفوذ پذیری بتن را در برابر آب حدود بیست برابر کمتر از زمانی می کند که بتن دارای ژل میکروسیلیس نیست. همچنین توانمندی و مقاومت بتن را در برابر عوامل تخریب گر محیطی و شیمیایی افزایش می دهد و سبب کاهش میزان مصرف سیمان در ترکیب بتن و بالا رفتن مقاومت مکانیکی و مقاومت سایشی آن می شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  انواع چسب اپوکسی

مکانیسم اثر انواع ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس چه از نوع ساده آن باشد و چه از نوع الیاف دار (که توضیح آن خواهد آمد) از ترکیب پودر میکروسیلیکا یا silica fume ، نانوسیلیس، الیاف پلی پروپیلن ( این مورد در صورتی در ساخت ژل به کار می رود که بخواهند ژل میکروسیلیس الیاف دار تولید کنند)، فوق روان کننده ها و ابر روان کننده ها ساخته می شود و میزان استفاده از هر کدام از این عناصر یاد شده در ترکیب ژل میکروسیلیس، بر روی کیفیت، حوزه کاربری و دسته بندی که باید در آن قرار بگیرد تاثیر می گذارد و حتی بر اساس همین کم و زیاد کردن عناصر ژل، می بینید که نام های تجاری مختلفی پیدا می کند.

مثلا اگر میزان و مشخصات مایع روان کننده ای که در ژل به کار می رود متفاوت باشد، بر این اساس آن را به دو دسته پاور ژل و سوپر ژل تقسیم می کنند.

اما در توضیح اینکه افزودن ژل میکروسیلیس چگونه سبب افزایش خواص بتن می شود و آن را از اضافه کردن سایر افزودنی هایی نظیر روان کننده ها بی نیاز می کند، باید گفت که ژل میکروسیلیس در واقع دوغابی ست که به عنوان مکمل به بتن اضافه می شود و به خاطر خاصیت پوزولانی که دارد با هیدروکسید کلسیمی که ناشی از واکنش هیدراسیون سیمان است، واکنش پوزولانی می دهد. نتیجه این واکنش آب بندی، نفوذ ناپذیری بتن و افزایش قدرت  سایشی و مکانیکی بتن می شود و بدین ترتیب از میزان مصرف سیمان در ترکیب بتن می کاهد و به عبارتی عیار سیمان را پایین می آورد. همچنین این ژل از سیمان پورتلند هم ریز تر است و بنابراین خلل و فرج زیادی را در بتن پوشش می دهد و آن ها را پر می کند.

معرفی انواع ژل میکروسیلیس

 معرفی انواع ژل میکروسیلیس- وینتو شیمی

 

همانطور که پیش تر در این زمینه سخنانی گفته شد، ژل میکروسیلیس با توجه به اینکه برای چه جایی و با چه هدفی استفاده می شود،  متخصصان و مهندسان شیمی در ساخت آن از یکسری فرمول ها و ترکیبات شیمیایی خاص استفاده می کنند، تا دقیقا مطابق با منظور و هدف پروژه باشد و اینگونه از صرف هزینه های اضافه و اقدامات زمان گیر، جهت میزان کردن ژل برای پروژه عمرانی و صنعتی هدف جلوگیری می کنند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در اهواز

 ژل میکروسیلیس به طور کلی بر اساس روان کننده و یا ترکیبات اصلی دیگری که فقط در برخی از انواع آن وجود دارد به چند دسته زیر تقسیم می شود:

  • ژل میکروسیلیس بر پایه کربوکسیلات
  • ژل میکروسیلیس بر پایه نفتالین
  • ژل میکروسیلیس الیاف دار
  • ژل میکروسیلیس زود گیر
  • ژل میکروسیلیس دیر گیر

ژل میکروسیلیس بر پایه کربوکسیلات

در ترکیبات این ژل همانطور که از نامش پیداست از کربوکسیلات استفاده شده است.

ژل میکروسیلیس بر پایه نفتالین

برای تولید این نوع ژل از نفتالین استفاده شده است.

ژل میکروسیلیس الیاف دار چیست؟

ژل میکروسیلیس الیاف دار چیست؟

در ترکیب ژل میکروسیلیس الیاف دار، از الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است و این الیاف به طور همگن در بتن حضور پیدا می کند. استفاده از ژل میکروسیلیس الیاف دار در بتن ریزی، باعث می شود که بتن قابلیت خمشی، فشاری و کششی بالایی پیدا کند که این خاصیت جدید بتن، مقاومت آن را در برابر عوامل تخریب کننده مانند یون کلر و سولفات بالا می برد. همچنین ژل الیاف دار از چین خوردگی و چروک بتن جلوگیری می کند.

ژل میکروسیلیس چیست؟ کاربرد ژل میکروسیلیس چیست؟ مقاله ای در این رابطه به طور دقیق نوشته شده است .

نکته قابل توجه در مورد ژل میکروسیلیس الیاف دار این است که اگر این الیاف موجود در ژل به طور همگن در بتن حضور پیدا نکند، آن کیفیت و کارایی که از بتن انتظار می رود حاصل نمی شود و در واقع این همگن بودن الیاف در بتن است که خاصیت ویژه ای به ان می دهد.

الیاف بتن

ژل میکروسیلیس زود گیر چیست؟

به این نوع ژل به این خاطر ژل میکروسیلیس زود گیر گفته می شود که در ترکیبات آن از ماده زودگیر کننده استفاده شده است که نتیجه به کارگیری این ماده افزایش سرعت گیرش بتن در زمان بتن ریزی می شود و نیز خواص مکانیکی و الکتریکی بتن را بالا می برد.

خوب است بدانید ژل میکروسیلیس زود گیر، یکی از انواع ژل میکروسیلیس بسیار قدرتمندی ست که بر پایه کربوکسیلات اتر ساخته شده است، اما همانطور که گفتیم تفاوتی جزئی در ترکیبات آن وجود دارد؛ یعنی در کنار به کار گیری پودر ژل میکروسیلیس، الیاف پلی پروپیلن ، فیلر ها، مواد دفع آب، یک ماده دیگر به نام ماده زودگیر کننده به آن اضافه می شود.

اضافه کردن این نوع ژل حین بتن ریزی باعث شده است تا کار بتن ریزی در مناطق سردسیر آسان تر شود. همچنین افزودن این ژل به بتن سبب افزایش خاصیت رئولوژیکی یتن در حالت خمیری آن شده و خواص بتن سخت را افزایش می دهد. این ژل فضاهای خالی را که در بین سنگدانه ها وجود دارد کاملا پر می کند و بدین ترتیب انسجام و استحکام بتن را تضمین می کند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین چسب اپوکسی

ژل میکروسیلیس زود گیر چیست؟

ژل میکروسیلیس دیر گیر چیست؟

فرمول شیمیایی که برای ساخت ژل میکروسیلیس دیرگیر استفاده می شود، دقیفا شبیه ترکیبات شیمایی ست که برای تولید ژل میکروسیلیس زودگیر به کار رفته است؛ با این تفاوت که به جای استفاده از ماده زود گیر کننده از ماده دیر گیر کننده استفاده شده است که استفاده از این ماده در ساختار شیمیایی ژل ویژگی دیگری به ژل می دهد که برای استفاده در پروژه هایی که نیاز است تا گیرش بتن به تدریج و کم کم انجام شود، بسیار مناسب است و از آن در مناطق گرمسیر استفاده می کنند.

استفاده از ژل میکروسیلیس دیرگیر، این امکان را به افراد می دهد تا  بتوانند به راحتی بتن ریزی در حجم زیاد  انجام دهند و همچنین به بالا رفتن خاصیت رئولوژیکی بتن در حالت خمیری آن کمک می کند و تراکم بتن را بالا می برد. این ژل هم مانند ژل میکروسیلیس زودگیر خواص بتن را بالا می برد و فضای خالی میان سنگدانه ها را کاملا پر می کند.

ژل میکروسیلیس دیر گیر چیست؟

چرا خرید و فروش ژل میکروسیلیس افزایش یافته است؟

مزایای فوق العاده ای که ژل میکروسیلیس دارد و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد باعث شده است تا میزان فروش آن به طور چشمگیری افزایش یابد.

فواید استفاده از ژل میکروسیلیس:

  • بالا رفتن کارایی بتن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر آب های اسیدی و بازی
  • افزایش خاصیت آب گریزی بتن
  • کاهش میزان مصرف سیمان و آب در بتن
  • افزایش قدرت خمشی و فشاری بتن
  • سازگار با محیط زیست
  • افزایش سهولت در پمپاژ بتن

کلام آخر

در این مقاله به طور خلاصه، کاملا واضح و گویا به معرفی انواع ژل میکروسیلیس پرداختیم و مشخصات آن ها را از نظر عناصری که در ساخت ان ها به کار رفته ،برای شما خوانندگان عزیز بازگو کردیم به گونه ای که هیچ گونه ابهام و سوالی برای مخاطبی که شما باشید نمی ماند.

خبر خوب این است که اگر با همه مطالبی که خدمت شما عزیزان عرض شد و نکات مفیدی که برای دست یافتن به اطلاعات کافی در مورد ژل میکروسیلیس بیان شدريال باز هم در خرید ژل مناسب مورد نظر خود شک دارید ، می توانید آن را از سایت وینتو شیمی تهیه کنید و برای اطمینان از خرید خود با مشاوران سایت وینتو شیمی در تماس باشید و راهنمایی های ویژه ای را دریافت کنید. گفتنی ست که تولید ژل میکروسیلیس در کشور ایران به دلیل ارزان یودن انرژیريال بسیار آسان است و به همین دلیل تولید این ژل رونق فراوانی دارد به گونه ای که می شود ۀن را صادر نمود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *