وبلاگ

استفاده از چسب به جای ملات

استفاده چسب به جای ملات-وینتو شیمی
یکی از قدیمی ترین و رایج ترین مصالح ساختمانی ملات است، اما امروزه با گسترش شهرنشینی و زیادتر شدن ساخت و ساز ساختمانی و برج های بلند، مشکلات زیادی هنگام کار کردن با ملات به وجود آمده که باعث شد متخصصین بفکر جایگزین کردن روش های دیگری به جای ملات باشند. بنابراین در سال های اخیر، استفاده از چسب به جای ملات مورد توجه قرار گرفت.

مشاوره رایگان جهت خرید چسب خمیری و چسب کاشی

انواع چسب های ساختمانی توسط شرکت وینتو شیمی با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود. در صورت نیاز به خرید عمده می توانید ضمن مشاوره رایگان با وینتو شیمی از قیمت های عمده و تخفیفات ویژه اطلاع پیدا کنید.

جهت مشاوره رایگان برای خرید عمده و اطلاع از تخفیف ها با شماره زیر تماس بگیرید:

کارشناس فروش: 09120753902

مدیریت: 09125139379

نکته: تمامی قیمت های درج شده در سایت برای فروش جزئی است. جهت خرید عمده و اطلاع از قیمت برای نمایندگی ها، فروشگاه ها و مجریان ساختمانی تماس بگیرید.

استفاده از چسب به جای سیمان

استفاده از چسب به جای سیمان -وینتو شیمی

ازگذشته تاکنون از ملات سیمان که یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است استفاده می شود. ملات یک مخلوط از سیمان، ماسه و آب است که برای اتصال مصالح ساختمانی به یکدیگر استفاده می شود. ملات می تواند برای ساخت دیوارها، سقف ها، کفپوش ها و سایر عناصر ساختمانی استفاده شود.

اما امروزه استفاده از چسب به جای سیمان در ساختمان سازی بیشتر کاربرد دارد. زیرا چسب مزایایی بیشتری نسب به سیمان دارد.

مزایای استفاده از چسب به جای سیمان

سرعت و سهولت در اجرا: چسب‌های ساختمانی به آسانی و سرعت زیادتری نسبت به سیمان اجرا و استفاده می شوند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش سرامیک کاری کف با چسب

مقاومت و دوام بیشتر: چسب‌های ساختمانی کیفیت و مقاومت زیادتری نسبت به سیمان دارند.

کاربرد های متنوع: چسب‌های ساختمانی کاربردهای مختلف و متنوع تری نسبت به ملات دارند.

بنابراین اگر نیاز به خرید چسب ساختمانی دارید، سایت وینتوشیمی این امکان را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار داده است و به راحتی می توانید انواع چسب ساختمانی را ب هصورت عمده و تک خریداری نمایید.

چرا به جای ملات باید از چسب اپوکسی استفاده کرد؟

ملات و اپوکسی دو مدل از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی است که می توانند مصالح ساختمانی را به یکدیگر پیوند دهند. اما تفاوت های مهمی بین این دو محصول پرکاربرد وجود دارد، به عنوان مثال؛ چسب اپوکسی مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دمای محیط و مواد شیمیایی موجود در فضا نسبت به ملات دارد و در مکان هایی مانند کفپوش های صنعتی و استخر ها که رطوبت در آنها زیاد تر است استفاده از چسب اپوکسی به جای ملات انتخاب آیده آل تری است.

چسب اپوکسی انعطاف‌پذیری بیشتر و عمر طولانی تری نسبت به ملات دارد و بهتر است در مکان هایی که دوام بیشتری دارند مانند پل ها از چسب اپوکسی استفاده کرد.

مزایای ملات سیمان

مزایای ملات سیمان-وینتو شیمی

سیمان یک ماده چسبنده است که از مخلوط کردن سنگ آهک، خاک رس و مواد افزودنی دیگر تهیه می شود.

سیمان مزایای زیادی دارد که آن را به یک ماده لازم برای ساخت و ساز تبدیل کرده است.

برخی از مزایای ملات سیمان به شرح زیر می باشد:

مقاومت بالا: سیمان مقاومت بالایی دارد و می تواند وزن و فشار بالا را تحمل کند. به همین دلیل از آن برای ساخت ساز های بزرگ و سنگین مانند ساختمان سازی، پل سازی، و سد سازی استفاده می کنند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  خرید ژل میکروسیلیس الیاف دار

دوام: سیمان دارای دوام طولانی مدت است که در برابر عوامل محیطی مانند شرایط اقلیمی آب و هوایی، مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم است. بنابراین برای سازه هایی که در شرایط سخت هستند مانند شرایط دریایی و زیرزمینی استفاده از سیمان ایده آل است.

صرفه جویی در هزینه: سیمان در مقایسه با بقیه مواد ساختمانی مانند چوب و فلز ارزان تر است و می توان با استفاده از سیمان در هزینه های مصالح ساختمانی صرفه جویی شود.

قابلیت انعطاف پذیری: سیمان با مخلوط شدن با شن، ماسه و آب به ماده چسبناکی تبدیل می شود‌. این عامل باعث انعطاف پذیری سیمان می شود و می تواند از آن برای طیف وسیعی از کاربردها خاص استفاده شود.

در مجموع، سیمان یک ماده بسیار ارزشمند و کاربردی است که نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان سازی دارد.

برای اطلاع از تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

معایب ملات سیمان

سیمان یک ماده ساختمانی ضروری است اما باید توجه داشت که این محصول دارای معایبی نیز می باشد که بصورت مختصر به این معایب اشاره می کنیم:

 از اصلی ترین معایب سیمان، می توان به نحوه تولید آن اشاره کرد، تولید سیمان انرژی موجود در فضا را می گیرد که این امر باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود. این گازها باعث تغییرات بد آب و هوایی می شود.

از معایب دیگرسیمان، این است که برای سلامتی انسان مضر می باشد. زیرا کار کردن با سیمان باعث تحریک چشم، پوست و دستگاه تنفسی می شود.

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیمان می تواند باعث بیماری های ریوی و انواع سرطان ها شود.

از معایب دیگرسیمان آسیب رساندن به محیط زیست است. زیرا می تواند باعث آلودگی آب و خاک شود. همچنین، سیمان باعث فرسایش خاک می شود.

بنابراین با توجه به معایب ملات سیمان، استفاده از چسب به جای ملات انتخاب بهتری است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  چسب اپوکسی در اهواز

مزایای چسب ساختمانی

 چسب های ساختمانی دارایی مزایای بسیار زیادی هستند، این چسب ها باعث اتصال مواد و سطوح مختلف به یک دیگر می شوند، توزیع وزن در اتصالات از مزایای دیگر آن است.

به طوری کلی مزایای چسب های ساختمانی به شرح زیر می باشد:

از کاربرد چسب در مصالح ساختمانی می توان به اتصال انواع مصالح مختلف مانند بتن، چوب، شیشه، سرامیک و… نام برد.

چسب های ساختمانی در مقایسه با روش های دیگر مانند جوشکاری یا پرچ کردن راحت تر استفاده می شود‌.

برای ساخت ساندویچ پانل ها، پنچره های دو جداره و تخته های کامپوزیت استفاده از چسب مصالح ساختمانی انتخاب ایده آلی است.

مزایای دیگر چسب ساختمانی داشتن انعطاف پذیری بالا نسبت به سایر مصالح که باعث به وجود آمدن سطوح یک دست، زیبا، جذاب و انعطاف پذیر است.

هنگام پرچ و پیچ باید به کمک ابزار های دیگری مانند دریل استفاده شود، این  در حالی است که برای استفاده از چسب ساختمانی نیاز به هیچ گونه ابزاری نخواهید داشت.

سایر مزایایی چسب های ساختمانی:

  • افزایش مقاومت مکانیکی
  • هزینه کمتر انواع چسب ساختمانی
  • محافظ قوی در برابر خوردگی
  • نفود ناپذیری در برابر آب

معایب چسب های ساختمانی

البته که چسب های ساختمانی نیز می تواند معایبی داشته باشد ولی مزایای آن به مراتب بیشتر از معایب آن می باشد به همین دلیل امروزه استقبال مطلوبی از چسب های سختمانی به جای ملات شده است. برخی از معایب آن به شرح زیر می باشد:

  • تنوع بالایی دارد و برای خرید حتما باید مشاوره بگیرید که برای کجا نیاز دارید؛
  • در صورت تماس با بدن ممکن است در بعضی موارد حساسیت ایجاد کند؛
  • به جهت سادگی استفاده بعضی افراد، راهنمای محصول را مطالعه نمی کنند.

نتیجه گیری

چسب اپوکسی مزایای زیادتری  نسبت به ملات سیمان دارد. اگر به دنبال مصالح ساختمانی با مقاومت بالاتر، طول عمر طولانی تر و انعطاف پذیری بهتر هستید، بنابراین استفاده از چسب به جای ملات انتخاب مناسب تری است. در صورتی که شما هم تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات وینتو شیمی با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *